W ciągu niespełna trzech dni od startu usługi, Profil Zaufany w serwisach transakcyjnych banku utworzyło już niemal 9 tys. osób. PKO Bank Polski jako pierwszy udostępnił tę możliwość swoim klientom. To przełom w upowszechnianiu usług e-administracji i istotne ułatwienie dla milionów obywateli i firm. Profil Zaufany umożliwia bowiem korzystanie z usług urzędów online, bez potrzeby wychodzenia z domu.
- Mam przekonanie, że uczestniczymy w projekcie naprawdę przełomowym dla przedsiębiorców i obywateli, dla całej gospodarki. To bardzo ważny krok na drodze do cyfryzacji państwa i procesów administracyjnych. Sukces tego przedsięwzięcia pozwoli nam zwiększyć konkurencyjność Polski i polskich firm. Cieszę się, że nasi klienci chcą razem z nami być częścią tej rewolucji i po raz kolejny pokazali, że są otwarci na innowacje – mówi Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego .
Aby uzyskać dostęp do e-administracji wystarczy zalogować się do serwisu transakcyjnego iPKO lub Inteligo i wybrać zakładkę e-Urząd. Następnie sprawdzić poprawność swoich danych oraz nadać login potrzebny do korzystania z Profilu Zaufanego. Operację potwierdza się kodem z narzędzia autoryzacji. Na adres e-mail podany we wniosku przesyłana jest wiadomość z potwierdzeniem założenia Profilu Zaufanego. Z kolei logowanie za pomocą tak utworzonego Profilu Zaufanego do poszczególnych usług administracji publicznej odbywa się na podobnej zasadzie, jak w przypadku szybkich płatności w sklepach internetowych – bank uwierzytelnia klienta po podaniu przez niego danych, a następnie przelogowuje go do wybranego serwisu lub umożliwia potwierdzenie dyspozycji czy złożonego wniosku. Cały proces jest wygodny, szybki i bezpieczny a informacje pozostają poufne - w żadnym momencie nie dochodzi do przekazywania danych między urzędem a bankiem.
Przepustka do e-administracji
Osobom indywidualnym Profil Zaufany pozwala między innymi:
Również dla przedsiębiorców i osób planujących otwarcie firmy możliwość tworzenia Profilu Zaufanego z poziomu bankowości internetowej to duża wygoda i oszczędność czasu. Dzięki Profilowi można bowiem zarejestrować działalność gospodarczą w serwisie CEIDG i wypełnić wniosek CEIDG-1, który jest jednocześnie: zgłoszeniem do naczelnika urzędu skarbowego (m.in. nadanie NIP), GUS (nadanie/weryfikacja REGON) oraz do ZUS (zgłoszenie płatnika składek) lub KRUS (zgłoszenia oświadczenia o kontynuowaniu ubezpieczenia społecznego rolników) bez potrzeby odwiedzania wszystkich tych urzędów. Dodatkowo Profil Zaufany pozwala przedsiębiorcom w pełni korzystać z funkcji PUE ZUS.
Razem cyfryzujemy Polskę
PKO Bank Polski jako lider technologiczny sektora od wielu miesięcy współpracuje z jednostkami rządowymi nad wdrożeniami z zakresu cyfryzacji państwa – w swoich serwisach transakcyjnych udostępnił możliwość składania wniosków o świadczenie z programu 500+ oraz logowania do PUE ZUS.
Do momentu wdrożenia w serwisach transakcyjnych iPKO i Inteligo nowej opcji, Profile Zaufane miało około 500 tys. użytkowników, z czego znakomitą większość stanowili urzędnicy. Zmiana tych proporcji i popularyzacja Profilu to istotny element rządowego projektu „Od papierowej do cyfrowej Polski”, będącego częścią Strategii Odpowiedzialnego Rozwoju.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|