Multiscreening, czyli zjawisko jednoczesnego korzystania z kilku ekranów, staje się powszechne. Specjaliści z IRCenter pochylają się nad tym zagadnieniem w ramach raportu syndykatowego. Sprawdzili oni, jakiego procentu internautów ono dotyczy oraz z jakich urządzeń korzystają jednocześnie. Zbadali także cele tego typu działań.
reklama
Według danych z raportu „Multiscreening 2018” dodatkowe czynności na drugim ekranie internauci wykonują najczęściej w trakcie oglądania telewizji. Robi to 8 na 10 z nich (82,5%), czyli więcej niż rok temu, kiedy dotyczyło to 77% użytkowników Internetu. Najpopularniejszymi urządzeniami, po które wówczas sięgają są smartfon (68%) i laptop (58%).
Wśród czynności, które internauci wówczas wykonują, dominują te niezwiązane z oglądanymi treściami. Najczęściej jest to sprawdzanie poczty elektronicznej (49%) oraz korzystanie z serwisów społecznościowych i komunikowanie się ze znajomymi (po 40%). 15% internautów deklaruje, że zdarza im się szukać więcej informacji o markach, które widzą na pierwszym ekranie, a 8% – że pod wpływem oglądanych treści kupili oglądane właśnie produkty.
Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI na reprezentatywnej pod względem wieku, płci i wielkości miejscowości zamieszkania próbie 1020 internautów. Realizacja badania miała miejsce w grudniu 2018 roku.
Autor: Weronika Niżnik dla IRCenter
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|