Nie ma podziału płci, choć młodzi mężczyźni nie zgłaszają się z problemami ze sprzętem. Co czwarty użytkownik nie potrafi rozwiązać problemu zbyt wolnej pracy - wynika z raportu PCDOC.
reklama
Z pomocy PC Doctorów korzysta mniej więcej tyle samo mężczyzn, co kobiet. Najczęściej problemy ze sprzętem IT zgłaszają kobiety w wieku od 20 do 50 lat oraz mężczyźni w wieku od 30 do 50 lat. Z danych PCDOC wynika też, że znaczna większość zgłoszeń wymaga osobistego pojawienia się w domu klienta, jednak w ostatnim okresie zanotowany został wzrost zainteresowania opcją rozwiązania problemu z komputerem poprzez panel zdalny.
- Większość problemów z komputerem jest możliwa do uniknięcia poprzez właściwe zabezpieczenie oprogramowania i konserwację sprzętu. Bałagan w systemie operacyjnym oraz przegrzewające się procesory i inne elementy hardware są najczęstszym powodem spowolnienia systemu. Lekceważone jest również zabezpieczenie Windows odpowiednim programem antywirusowym, co w przypadku infekcji złośliwym oprogramowaniem dodatkowo spowalnia system i może być powodem poważnych uszkodzeń oraz utraty danych – komentuje Szymon Retecki, CEO PCDOC.
Najczęstszymi problemami ze sprzętem, jakie zgłaszają klienci PCDOC, są kłopoty z zasilaczami laptopów i komputerów stacjonarnych (ok. 23%). W przypadku laptopów są to zazwyczaj mechaniczne uszkodzenia wtyków i kabla lub kompletne spalenie elektroniki, a w przypadku jednostek stacjonarnych - uszkodzenia kondensatorów oraz innych elementów elektronicznych, spowodowane wahaniami napięcia w sieci lub zalegającym kurzem. Kolejnymi często zgłaszanymi usterkami są awarie dysku twardego (ok. 18%) oraz przegrzewające się elementy, zazwyczaj w wyniku uszkodzenia wentylatorów/radiatorów lub ich silnego zabrudzenia (ok. 17%). Ok. 12% przypadków to problem z uszkodzeniem matrycy w laptopie.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|