Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Jakie usterki komputera najczęściej zgłaszają Polacy?

18-11-2011, 08:33

Nie ma podziału płci, choć młodzi mężczyźni nie zgłaszają się z problemami ze sprzętem. Co czwarty użytkownik nie potrafi rozwiązać problemu zbyt wolnej pracy - wynika z raportu PCDOC.

konto firmowe

reklama


Z pomocy PC Doctorów korzysta mniej więcej tyle samo mężczyzn, co kobiet. Najczęściej problemy ze sprzętem IT zgłaszają kobiety w wieku od 20 do 50 lat oraz mężczyźni w wieku od 30 do 50 lat. Z danych PCDOC wynika też, że znaczna większość zgłoszeń wymaga osobistego pojawienia się w domu klienta, jednak w ostatnim okresie zanotowany został wzrost zainteresowania opcją rozwiązania problemu z komputerem poprzez panel zdalny.

Problemy Polaków z oprogramowaniem
fot. PCDOC - Problemy Polaków z oprogramowaniem
Najczęstszym kłopotem z komputerem jest jego zbyt wolna praca (ok. 24% przypadków). Na kolejnych pozycjach znajdują się objawy zawirusowania systemu (ok. 17% przypadków) oraz brak możliwości uruchomienia komputera lub problem z jego normalnym funkcjonowaniem (ok. 14%). Mimo wielu zgłoszeń dotyczących problemów z elementami stricte sprzętowymi, najczęściej wybieranymi usługami są te związane z oprogramowaniem. Aż 25% wszystkich zgłoszeń dotyczy przyspieszenia systemu Windows. Kolejną pozycją jest reinstalacja lub naprawa systemu Windows, która dotyczy 21% interwencji.

Czytaj też: Prywatny komputer w firmie może być problemem

- Większość problemów z komputerem jest możliwa do uniknięcia poprzez właściwe zabezpieczenie oprogramowania i konserwację sprzętu. Bałagan w systemie operacyjnym oraz przegrzewające się procesory i inne elementy hardware są najczęstszym powodem spowolnienia systemu. Lekceważone jest również zabezpieczenie Windows odpowiednim programem antywirusowym, co w przypadku infekcji złośliwym oprogramowaniem dodatkowo spowalnia system i może być powodem poważnych uszkodzeń oraz utraty danych – komentuje Szymon Retecki, CEO PCDOC.

Najczęstszymi problemami ze sprzętem, jakie zgłaszają klienci PCDOC, są kłopoty z zasilaczami laptopów i komputerów stacjonarnych (ok. 23%). W przypadku laptopów są to zazwyczaj mechaniczne uszkodzenia wtyków i kabla lub kompletne spalenie elektroniki, a w przypadku jednostek stacjonarnych - uszkodzenia kondensatorów oraz innych elementów elektronicznych, spowodowane wahaniami napięcia w sieci lub zalegającym kurzem. Kolejnymi często zgłaszanymi usterkami są awarie dysku twardego (ok. 18%) oraz przegrzewające się elementy, zazwyczaj w wyniku uszkodzenia wentylatorów/radiatorów lub ich silnego zabrudzenia (ok. 17%). Ok. 12% przypadków to problem z uszkodzeniem matrycy w laptopie.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *