Dane z raportu Gemiusa „E-commerce w Polsce 2015” podają co najczęściej kupuje polski e-konsument. Na pierwszym miejscu znajduje się odzież (oraz wszelkiego rodzaju dodatki, akcesoria i galanteria skórzana), która stanowi 73% wszystkich zakupów online, na drugim miejscu są książki, płyty i filmy DVD (67%), a na trzecim sprzęt RTV/AGD (57%).
Zakładając nowy biznes internetowy, należy wziąć pod uwagę kim jest nasz potencjalny klient i jakie ma potrzeby. Ponieważ największą grupą wśród e-klientów (oprócz studentów) są osoby wykształcone (76% wszystkich kupujących online), pracujące umysłowo, na wysokich stanowiskach, właściciele firm oraz osoby prowadzące działalność gospodarczą, to należałoby określić ich zapotrzebowanie (nic dziwnego zatem, że najczęściej kupowane są torebki skórzane, eleganckie aktówki, portfele i paski skórzane).
Posiadanie sklepu online wiąże się niestety z kosztami dystrybucji oraz magazynowania. Jest jednak sposób, by tych kosztów uniknąć, jednocześnie nie zamrażając kapitału w postaci zalegającego towaru. Umożliwia to system sprzedaży zwany dropshippingiem. Przenosi on całą logistykę na hurtownię (producenta), która również może zajmować się przyjmowaniem reklamacji, zwrotów i gwarancją. Zadaniem przedsiębiorcy jest jedynie przyjąć zamówienie i, po otrzymaniu zapłaty przez klienta, uiścić opłatę (pomniejszoną o atrakcyjny system rabatowy) hurtownikowi. Zintegrowanie systemów hurtowni i e-sklepu umożliwia systematyczną aktualizację oferty sklepu dropshippingowca (wraz z całościowym opisem produktu oraz jego zdjęciami). Zaoszczędzony w ten sposób czas można poświęcić na budowanie wizerunku oraz promocję sklepu w Internecie.
Dropshipping jest idealnym rozwiązaniem przede wszystkim dla nowych i małych firm, ale także dla każdego, kto chce zaoszczędzić czas i pieniądze. W Polsce jest to system wciąż mało znany, natomiast w Stanach Zjednoczonych stanowi on podstawowy i najczęstszy rodzaj sprzedaży, jaki jest używany w e-sklepach.
Sprawdź propozycję hurtowni z galanterią skórzaną: Bagexpress.pl – dropshipping. Zarabiaj prawie 40% na produkcie bez inwestycji w towar.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka
Dotacje na innowacje – Inwestujemy w Waszą przyszłość
Tytuł projektu: Stworzenie i wdrożenie systemu B2B usprawniającego współpracę Nidea sp. z o.o. z partnerami w zakresie zamówień, obsługi należności i wymiany dokumentów.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|