JakDojadę to internetowy system umożliwiający planowanie podróży po wybranych polskich miastach za pomocą transportu miejskiego. Projekt ten uzyskał niedawno niemałe dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR). Jak tłumaczy Dziennikowi Internautów Bartosz Burek z firmy City-nav Sp. z o.o., właściciela serwisu, unijnych pieniędzy nie dostaje się "na gębę".
JakDojadę otrzyma pieniądze Europejskiego Frogramu Rozwoju Regionalnego - poinformowali przedstawiciele producenta, City-nav Sp. z o.o. Twórcy projektu starali się o dofinansowanie ze środków europejskich już w 2008 roku, jak jednak informują "ze względów formalnych nie zostało ono wtedy przyznane." Akceptację zyskał dopiero wniosek o dofinansowanie rozwoju planera złożony w 2009 roku. Środki będą pochodzić z Europejskiego Programu Rozwoju Regionalnego. Kwota dofinansowania wynosi ponad 200 tys. zł.
Bartosz Burek tłumaczy Czytelnikom Dziennika Internautów, że serwisy, które chcą uzyskać dofinansowanie ze środków unijnych powinny na początku mieć własne środki na sfinansowanie inwestycji, gdyż Unia zwraca pieniądze już wydane. Warto również pamiętać, że dofinansowanie można dostać na nowe e-usługi, które będą służyć społeczeństwu poprzez swoją innowacyjność. Uwagę należy zwrócić na racjonalność przyjętych założeń - dodaje przedstawiciel JakDojadę.
- Proces uzyskania dofinansowania - od przygotowania wniosku do jego akceptacji - trwał mniej więcej pół roku. Najtrudniejszym czynnikiem w procesie pozyskania pieniędzy od Unii przez JakDojadę było ustalenie optymalnych kosztów, gdyż kwota, o która wystąpiliśmy, była składową biznes planu oraz sposobu finansowania projektu - tłumaczy Bartosz Burek.
Serwis obecnie jest dostępny w czterech miastach: Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu i Szczecinie. Z pomocą pozyskanych środków spółka City-nav zamierza zwiększyć zasięg jakdojade.pl - wprowadzić system do ośmiu nowych miast w Polsce.
- Podnoszona będzie też jakość i wydajność systemu - np. trasy piesze omijające przeszkody, dokładnie wyznaczone linie komunikacyjne, nowe elementy przy wizualizacji trasy, zewnętrzny formularz zapytania, API - mówi Bartosz Burek z City-nav. - W dalszej przyszłości jakdojade.pl będzie dążyło do integracji z systemami lokalizującymi pojazdy komunikacji miejskiej w czasie rzeczywistym.
Ponadto sukcesywnie będzie rozbudowywana funkcjonalność narzędzia, także w wersji na telefony komórkowe - z czasem planer JakDojadę dostarczy nie tylko informacji o tym, jak i czym podróżować, ale także gdzie warto spędzić czas czy dobrze zjeść. Właściciel planera chce także większy nacisk położyć na działania promocyjne, produkcję filmów pokazujących nowe możliwości systemu oraz akcje marketingowe w grupie docelowej, szczególnie w środowiskach ludzi młodych.
JakDojadę to - jak pisze producent - "system trzeciej generacji", czyli uwzględniający możliwość optymalizacji przejazdu, tak by trwał jak najkrócej, nawet jeśli wiąże się to z koniecznością przejścia na inny, dalszy przystanek. Planowanie odbywa się za pomocą mapy cyfrowej.
- Poprzednie dwie generacje systemów tego typu umożliwiały jedynie przegląd rozkładu jazdy oraz planowanie przejazdów pomiędzy przystankami. Często jednak szczególnie dla młodych ludzi najbliższy przystanek nie jest optymalny i warto przejść na inny choćby kilka minut dłużej. Wtedy cały przejazd może potrwać krócej, ale bez użycia komputera trudno to ustalić i zaplanować - tłumaczą zalety nowej wersji planera jego twórcy.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*