Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Jak zwiększyć przychody przy sprzedaży biletów na mecz?

22-05-2023, 08:24

Pytanie o zwiększenie przychodów przy sprzedaży biletów na mecz pojawia się zarówno w mniejszych, jak i większych klubach sportowych – ich właściciele i menadżerowie regularnie zastanawiają się nad tym jak skutecznie przyciągać Odbiorców na różnego typu wydarzenia sportowe. Nie da się ukryć – w dzisiejszym, dynamicznym świecie, sam atrakcyjny dla kibica mecz nie wystarczy.

system do sprzedaży biletów Ekobilet

Klienci – w pełni świadomi swoich potrzeb – stawiają już nie tylko na sport w najlepszym wydaniu, ale również na szereg innych korzyści i zalet. Na szczęście – dzięki nowoczesnym narzędziom sprzedażowym, wydarzenia sportowe nie muszą wiązać się z koniecznością oczekiwania w kolejkach. Podobnie organizatorzy i właściciele klubów – nie muszą obawiać się już braku organizacji czy istotnych potknięć w tej materii, które obniżyłyby jakość całego przedsięwzięcia. Nowoczesny, przemyślany marketing dla wielu przedsiębiorców działających w branży sportowej oznacza dziś korzystanie z profesjonalnego systemu do sprzedaży biletów Ekobilet – który chwalą sobie uczestniczący w meczach kibice. Co ciekawe, to właśnie jego zastosowanie może mieć ogromny wpływ na zwiększenie przychodów przy sprzedaży biletów na mecz. Dlaczego?

Jakie czynniki wpływają na sprzedaż biletów na mecze?

Kiedy najczęściej, a zarazem najchętniej kupujemy bilety na mecz? Oczywiście wówczas, gdy gra nasza ulubiona drużyna! Kibicowanie dla wielu z nas stało się sprawdzonym sposobem na nudę – dając tym samym możliwość spędzenia aktywnego, wartościowego czasu z rodziną czy przyjaciółmi. Sporą rolę w decyzji czy w ogóle kupujemy bilety na dane wydarzenie odgrywa również jego miejsce – a konkretnie odległość, która nas od niego dzieli. Zdarza się, że zapaleni kibice są w stanie przejechać wiele kilometrów na określony mecz – czasem jednak nawet godzinna trasa może robić znaczącą drużynę. Nie bez znaczenia jest też czas oczekiwania na wejście na stadion – długie kolejki przed kasą biletową potrafią skutecznie zniechęcić. W przypadku kiedy chcemy uczestniczyć w kilku wydarzeniach sportowych, odbywających się na przykład w jednym miejscu – nierzadko zmuszeni jesteśmy korzystać z wielu biletów oraz wejściówek, a ich ewentualne zgubienie sprawia, że nawet najprzyjemniejsze wydarzenie sportowe staje się przykrym doświadczeniem. Na szczęście organizacja meczu i innych sportowych wydarzeń może odbywać się na zadowalającym kibiców poziomie – oferując chociażby możliwość wejścia na kilka (odbywających się na przykład w niewielkiej odległości od siebie) wydarzeń bazując wyłącznie na jednym bilecie! Innym ciekawym rozwiązaniem jest możliwość skanowania biletów zakupionych poprzez nowoczesny system do sprzedaży online... smartphonem! Dzięki takim działaniom – spragnieni sportowych wrażeń kibice mogą zaoszczędzić nie tylko środki finansowe, ale również swój czas.

Wykorzystanie narzędzi marketingowych:

Jak skutecznie promować sprzedaż biletów na mecz?

Interesującym sposobem promowania sprzedaży biletów na mecz wydają się być dzisiaj social media – a konkretnie firmowe konta klubów sportowych na Facebooku, Instagramie, a nawet TikToku! Tworząc posty na temat sprzedaży biletów – warto używać tak zwanego „języka korzyści”, czyli skupiać się na określonych zaletach. Niewątpliwymi atutami sprzedaży biletów może być jej doskonała organizacja, krótki czas oczekiwania czy nowoczesność – które gwarantuje korzystanie z profesjonalnego systemu sprzedaży wejściówek.

Poprawa jakości obsługi klienta - jak zyskać lojalność kibiców?

Obsługa Klienta to nie tylko obsługa w salonach sprzedaży – dziś ten termin obecny jest w zasadzie w każdej branży. Nawet najbardziej atrakcyjne wydarzenie sportowe może zdobyć niechlubne opinie jego uczestników – jeśli obsługa Klienta nie okaże się być wystarczająca. Aby zyskać lokalność kibiców wystarczy zastanowić się jakiego typu działań oczekują od nas – właścicieli i menadżerów klubów – kibice. Nie trzeba przeprowadzać rozległych badań marketingowych, aby wiedzieć, że Klienci najbardziej cenią sobie oszczędność czasu i pieniędzy – i udają się dokładnie w te miejsca, które są w stanie spełnić ich oczekiwania. Co ciekawe, równie chętnie je rekomendują – przyprowadzając ze sobą kolejnych kibiców!

Analiza danych:

Jak wykorzystać dane sprzedażowe do poprawy wyników?

Jeśli ostatnie dane sprzedażowe nie są dla nas zadowalające – warto wprowadzić konkretne zmiany w swoim klubie. W przypadku, gdy oferta wydarzeń sportowych wydaje się być atrakcyjna – warto zastanowić się nad tym, w czym tkwi problem. Być może Twoi Klienci poświęcają zbyt wiele czasu na oczekiwanie w kolejkach lub irytują się tradycyjną formą biletów papierowych (które tak łatwo zgubić!). Inną kwestią może być niemożność zakupu biletów na kilka minut przed wydarzeniem – co sprawia, że wiele osób rezygnuje z udziału w przedsięwzięcia. Na szczęście – coraz więcej świadomych właścicieli i zarządców klubów wie, jak przekonać do siebie kibiców, wybierając nowoczesny, profesjonalny system do sprzedaży biletów online Ekobilet!

 

Foto: Freepik, treść: materiał partnera


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *