Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Strony WWW, sklepy internetowe, logotypy, obsługa kont na Social Media, elementy identyfikacji wizualnej, katalogi, foldery, ulotki… Więcej rzeczy, którymi zajmują się agencje reklamowe, znajdziecie sobie w internecie. Teraz przechodzimy do meritum: JAK ZAMAWIAĆ?

mat partnera

Rzecz wydawałaby się prosta: dzwonię lub piszę maila i zamawiam, prawda? „Halo? Agencja reklamowa Poznań? Proszę mi na jutro zrobić stronę internetową. Będzie, tak? Dziękuję bardzo, do widzenia!”.

No tak… agencja reklamowa Poznań to przecież telepaci, różdżkarze, szamani meksykańscy i mistrzowie ZEN w jednym. Mają swoje sposoby, poradzą sobie na pewno…

Owszem, mają swoje sposoby. To są sposoby na wyciąganie informacji od klientów posiadających – nazwijmy to – umiar w przekazywaniu informacji. Jednym z takich sposobów jest machina tortur o kryptonimie BRIEF. Służy właśnie do tego, by wyciągnąć od klienta jak najwięcej szczegółów o zamawianym projekcie. Jak to działa? Posłużmy się przykładem.

Agencja R5 Studio w Poznaniu posiada na swojej stronie formularz wyceny. To nic nie kosztuje, więc można tam sobie klikać do woli i „ćwiczyć na sucho”. Formularz wyceny to taki zalążek briefu. Na początek pojawia się proste pytanie: CO MAMY WYCENIĆ? To jest dobrze pomyślane, bo klient nie jest atakowany z marszu hektarami rubryczek do wypełnienia. Dopiero po wyborze konkretnej opcji pojawiają się dalsze pytania, już bardziej sprecyzowane. Ale istotna jest jedna rzecz, na którą warto zwrócić uwagę:

Gdy nie potrafisz sprecyzować swoich oczekiwań – poszukaj wzoru!

Zarówno przy wycenie strony internetowej, jak też sklepu, agencja R5 Studio umożliwia wstawienie w formularzu wyceny linka do strony, którą uznamy za wzorcową. To w znacznej mierze upraszcza sprawę, bo nie trzeba już tłumaczyć godzinami o co nam chodzi, tylko pokazujemy coś na wzór. Na świecie istnieją już całe MILIARDY stron internetowych. Wzorów nam z pewnością nie zabraknie. I oczywiście nie ma mowy o kopiowaniu i plagiatach, bo wzorowanie się jest czymś zupełnie innym. Wzorować można się na budowie strony lub sklepu, na układzie graficznym, na współdziałających narzędziach zewnętrznych, a efekt końcowy będzie na tyle niepodobny do wzoru, że absolutnie nikt nie będzie mieć do nikogo pod tym względem zastrzeżeń.

Konkluzja: WZÓR TO PODSTAWA.

Jeżeli czegoś potrzebujemy (strona, sklep, logo etc.) to należy zacząć od czegoś, co nam się podoba, czegoś na wzór. A potem jest już z górki i taka przykładowa agencja reklamowa Poznań nie musi używać sił tajemnych do uzyskania niezbędnych informacji. Przesłana inspiracja często znacząco skraca czas realizacji projektu reklamowego i pozwala oszczędzić niepotrzebnych napięć czy nieporozumień. Każdemu zależy przecież na ciekawym, oryginalnym i wyróżniającym się projekcie graficznym, zarówno zamawiającemu jak i agencji reklamowej. Dlatego tak ważna jest komunikacja, jeszcze przed przystąpieniem do prac. Wzajemne oczekiwania i możliwości powinny spotkać się w jednym punkcie, co przyniesie sukces obu stronom. A brak porozumienia może doprowadzić do sporów czy nawet gorszych nieporozumień.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:








fot. Freepik



fot. Freepik



fot. Freepik


Tematy pokrewne:  

tag Poznańtag komunikat firmytag agencja reklamowa