Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Opakowania kartonowe na rynku e-commerce, pełnią nie tylko rolę zabezpieczającą, ale i reklamową. Pozwalają optymalizować koszty wysyłki i robić odpowiednie wrażenie na kupującym. Kartony do wysyłki to nie tylko opakowanie, ale i część budowania wizerunku firmy w oczach Klientów.

Jak wybrać opakowania dla sklepu internetowego

Rola opakowania w e-commerce

Handel wysyłkowy i branża e-commerce, w całości opierają się na pakowaniu towarów. Zakupione produkty mają swoje opakowania od producenta, ale to za mało, aby zabezpieczyć je na czas wysyłki. Dużą popularnością cieszą się dopasowane do wielkości wysyłanego towaru, kartonowe pudełka. Jest to najbardziej znany rodzaj opakowań do transportu i jednocześnie najbardziej wygodny. Jako opakowania wysyłkowe często wykorzystywane są np. kartony klapowe, składane czy fasonowe.

Opakowania kartonowe dobrze zabezpieczają towar i mogą mieć nadruk reklamowy i różne kolory lub barwy firmowe. Firmy zwracają coraz większą uwagę na opakowania do wysyłki, bo dzięki nim mogą bezpiecznie dostarczać towar do Klienta, a także pokazać swoje barwy i logo. Reklama za pomocą materiałów do wysyłki, to oczywisty sposób dla przedsiębiorców, aby się pokazać i wzmocnić przekaz swojej firmy w oczach kupujących. Rola marketingowa opakowań do wysyłki sprowadza się głównie do umieszczania logo, nazwy firmy lub treści takich jak hasła reklamowe lub promocyjne.

Czym kierować się przy wyborze kartonu wysyłkowego dla e-commerce?

Po pierwsze, wielkość kartonu musi być dopasowana do wysyłanego towaru, tak, aby zawartość była dobrze chroniona. Druga sprawa, to odpowiedni wymiar kartonu, tak aby mieścił się na przykład  do paczkomatu. Pudełko kartonowe musi mieć odpowiednią grubość, aby było wytrzymałe. Wypełnienie kartonu jest równie ważne jak samo opakowanie z zewnątrz – kratownice czy tekturowe przekładki pełnią funkcję zabezpieczającą (szczególnie istotne w przypadku delikatnych produktów np. ze szkła). W niektórych przypadkach wypełnienie zapewnia także za estetyczną prezentację towaru po otwarciu paczki przez odbiorcę. Będzie to szczególnie istotne przy wysyłaniu luksusowych kosmetyków czy wysokiej jakości ubrań. Całość wygląda wtedy spójnie i przyjemnie, a prawdopodobieństwo, że odbiorca ponownie kupi w danym sklepie rośnie. Papierowe wypełnienie w różnych kolorach robi dobre wrażenie na otwierającym paczkę.

Chcesz zamówić kartony dla swojego sklepu internetowego? Sprawdź ofertę - producent opakowań z tektury.

Foto: Adobe Stock, treść: materiał partnera


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *