Przy wciąż rosnącej konkurencji sukces w e-commerce zależy nie tylko od ciekawego pomysłu na sklep internetowy, ale przede wszystkim od podejmowanych działań marketingowych. Jeśli chcesz przyciągać nowych klientów i systematycznie zwiększać sprzedaż, musisz dobrze zastanowić się nad doborem odpowiednich kanałów reklamowych i dostosowaniem strategii promocji do swojej grupy docelowej. W tym artykule podpowiemy Ci, jak budować przewagę konkurencyjną i wybić się na rynku!
Przed rozpoczęciem działań reklamowych musisz zdawać sobie sprawę z tego, że nie osiągną one swoich celów, jeśli Twój sklep internetowy nie będzie gotowy na przyjmowanie klientów. W pierwszej kolejności upewnij się więc, że:
Opracowując strategię marketingową, zwróć uwagę na to, aby planowane działania były odpowiednio dopasowane do potrzeb i przyzwyczajeń Twojej grupy docelowej, a także do specyfiki prowadzonego przez Ciebie biznesu. Użytek zrób przede wszystkim z wyszukiwarki Google, która jest dla internautów podstawowym źródłem informacji. Nie zapominaj także o sile oddziaływania mediów społecznościowych. Oto najskuteczniejsze metody promocji sklepu internetowego:
Większość doświadczeń w sieci zaczyna się od wyszukiwarki. Warto zatem dołożyć wszelkich starań, aby na najważniejsze dla Ciebie frazy kluczowe Twój sklep wyświetlał się na wysokich pozycjach w Google. W tym celu należy przeprowadzić działania optymalizacyjne, na które składają się przede wszystkim:
Wspomnieliśmy już o tym, że profesjonalne treści wspierają pozycjonowanie strony internetowej w Google. Należy jednak pamiętać, że jest to tylko jeden z celów content marketingu. Publikacje rzetelnych artykułów poradnikowych, rankingów czy recenzji pomogą Ci także budować pozytywne relacje z potencjalnymi klientami i kreować sobie wizerunek eksperta w danej branży. Warto więc udostępniać odbiorcom takie treści jak między innymi:
PPC to obok SEO druga noga marketingu internetowego. Działania z tego zakresu skupiają się wokół reklamy płatnej w sieci wyszukiwania. Do ich zalet należą przede wszystkim szerokie możliwości personalizacji komunikatów oraz błyskawiczne efekty kampanii. Warto pamiętać także o wyjątkowo dogodnym modelu rozliczeń, zgodnie z którym nie płacisz za emisję reklamy, a za jej efekty.
Do tworzenia i publikowania reklam w modelu PPC posłuży Ci przede wszystkim rozbudowany system Google Ads. Emisje mogą przyjmować rozmaite formy, spośród których najpopularniejsze to:
Współcześnie niemal każdy sklep internetowy powinien być obecny na Facebooku. Ten kanał społecznościowy umożliwia konsumentom nawiązywanie relacji z ulubionymi markami i udział w ich życiu. Przede wszystkim zaś służy utrzymywaniu kontaktów ze znajomymi i poszukiwaniu rozrywki, co warto mieć na uwadze podczas planowania jakichkolwiek działań promocyjnych. Do ich prowadzenia można wykorzystać:
Warto pamiętać też o sekcji ocen i komentarzy, w której użytkownicy Facebooka mogą dzielić się swoimi wrażeniami na temat Twoich usług i produktów. Zauważ, że potencjalni klienci będą kierować się tymi opiniami zdecydowanie chętniej niż Twoimi komunikatami marketingowymi.
Pamiętaj, że poza Facebookiem warto też korzystać z pozostałych mediów społecznościowych. Pozwalają one dotrzeć do innych grup odbiorców o zróżnicowanych zainteresowaniach. Mowa o takich kanałach jak:
Decydując się na jakiekolwiek działania marketingowe w social media, zadbaj o ich natywny charakter. Ostatnia rzecz, której szukają użytkownicy mediów społecznościowych, to nachalna reklama.
E-mail marketing może posłużyć Ci do budowania pozytywnych relacji z klientami i zachęcania ich do transakcji. W tym celu zbuduj listę mailingową i stale ją aktualizuj. Pozwoli Ci to informować klientów m.in. o:
Nie zapominaj, że odbiorcy Twoich newsletterów wyrazili zgodę na otrzymywanie tych treści, więc należą im się rzetelne i solidne wiadomości, a nie natarczywe reklamy.
Powiadomienia web-push mogą zastępować newslettery bądź je uzupełniać. To komunikaty, które za zgodą użytkownika przeglądarki wyświetlają się w prawym, dolnym rogu ekranu. Za ich pomocą możesz informować o promocjach w swoim sklepie, udostępniać kody rabatowe czy dystrybuować nowe artykuły blogowe.
Współcześnie właściwie każdy internauta obserwuje w sieci jakichś twórców, których obdarza zaufaniem i sympatią. Chętnie czerpie z ich wiedzy i kieruje się ich zdaniem. Warto więc wyszukiwać takich influencerów i nawiązywać z nimi współpracę. Nie muszą to być znani celebryci – wystarczy dotrzeć do ekspertów w danej dziedzinie, którzy mogą pochwalić się gronem lojalnych odbiorców. Za odpowiednią opłatą tacy twórcy opublikują w swoich kanałach Twoje linki afiliacyjne, zrecenzują Twój produkt lub zastosują product placement.
Ciekawym uzupełnieniem strategii marketingowej mogą okazać się porównywarki cenowe, pozwalające dotrzeć do konsumentów, którzy są już zdecydowani na zakup konkretnych produktów. Musisz ich jedynie przekonać do wyboru Twojej oferty spośród wszystkich dostępnych na rynku. Twoją kartą przetargową może być sama cena, ale też dodatkowe kryteria – takie jak darmowa dostawa czy przyjazna polityka zwrotów.
Co istotne, porównywarki cenowe są bardzo dobrze wypozycjonowane w Google. Dzięki temu Twoje produkty mogą wyświetlać się wysoko w wyszukiwarce, nawet jeśli działania SEO na stronie sklepu nie przyniosły jeszcze oczekiwanych rezultatów. Zainteresuj się więc przede wszystkim takimi kanałami jak:
Starając się dotrzeć z reklamą do wszystkich miejsc, w których przebywają Twoi potencjalni klienci, pamiętaj, aby udostępnić im też szerokie możliwości zakupowe. Nie ograniczaj się zatem do jednego kanału sprzedaży, tylko zintegruj swój sklep z różnymi serwisami, pozwalającymi na poszerzenie grona odbiorców. Mowa zarówno o polskich i zagranicznych marketplace’ach (Allegro, Empik, Morele, eBay, Amazon), jak i o mediach społecznościowych (sklep na Facebooku i Instagramie) czy serwisach z ogłoszeniami (np. OLX).
Twoje możliwości w zakresie promowania sklepu internetowego są właściwie nieograniczone. Kluczem do sukcesu wydaje się jednak zintegrowanie wszystkich działań marketingowych w ramach jednego, kompleksowego narzędzia do zarządzania sprzedażą w sieci. O wszystkie aspekty wymienione w tym artykule pozwoli Ci zadbać na przykład platforma Sky-Shop, oferująca dostęp do zaawansowanych narzędzi reklamowych. Dzięki niej z łatwością pozyskasz nowych klientów i zwiększysz sprzedaż w swoim sklepie internetowym!
---
Źródło: Publikacja partnera
Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|