"Uruchomiłem własną firmę i niestety sprzedaż moich usług rośnie wolno, pomimo wysłania oferty do wielu klientów. Może to problem oferty i stąd pytanie, jak powinna wygląda idealna oferta, żeby klient się nią zainteresował? Czy od razu podawać ceny, czy nie?" - pyta Dominik, jeden z Czytelników DI. Odpowiedzi udzieliła Karolina Zasada, Kierownik Działu Sprzedaży i Obsługi Klienta w PizzaPortal.pl.
Temat budowania dobrej oferty jest niewątpliwie szerokim zagadnieniem, co do którego istnieją bardzo liczne poglądy. Z naszego doświadczenia z klientami wynika, że oferta dobrze się sprawdza, jeśli jest wysłana mailem jako podsumowanie rozmowy sprzedażowej.
Innymi słowy, pierwszy kontakt z produktem klient ma w bezpośredniej rozmowie ze sprzedawcą. Dopiero w toku rozmowy albo na jej zakończenie proponujemy przesłanie oferty.
W moim przekonaniu oferta ma głównie zadanie informacyjne oraz (co bardzo ważne) musi być tak skonstruowana, żeby nie odepchnąć przy pierwszym kontakcie. Mam na myśli np. przejrzystość, dużą ilość przyjaznej dla oka grafiki, jasny układ graficzny, przyjemne dla oka kolory, małą ilość tekstu.
Brzmi banalnie? Oferta dla nas wydaje się bardzo jasna (w końcu my ją tworzyliśmy!), niemniej osoba z zewnątrz nie zawsze ma takie wrażenie. Warto zapytać w rodzinie czy wśród znajomych, jakie są ich odczucia po pierwszym spojrzeniu na Twoją ofertę. Pierwszym spojrzeniu, podkreślam, nawet nie wspomnę o czytaniu jej, co niewątpliwie stanowi krok naprzód w kwestii zainteresowania produktem.
Jeśli chodzi o zawarcie cen w ofercie, jestem zwolenniczką takiego rozwiązania. Klient oczekuje od nas tej informacji. Natomiast jeśli przyjmiemy wyżej opisany przeze mnie model (czyli najpierw rozmowa, potem oferta), tak naprawdę umieszczenie cen w ofercie ma znaczenie drugorzędne. Ustalenia w tym temacie często wstępnie zarysowują się w rozmowie telefonicznej, a potem są potwierdzane w podsumowaniu rozmowy drogą mailową.
Oferta sama nic nie sprzeda. Za ofertą musi moim zdaniem stać dobry sprzedawca, który wytłumaczy, doradzi, porozmawia i - co ważne - czasem zaproponuje klientowi niższą cenę. Wiadomo, że każdy klient to lubi, a dobra oferta również przewiduje.
Karolina Zasada
Kierownik Działu Sprzedaży i Obsługi Klienta w PizzaPortal.pl
Partnerem sekcji Startupy jest PizzaPortal.pl - startup, który powstał w 2010 roku, a od 2012 roku stał się częścią grupy Delivery Hero - holdingu ułatwiającego zamawianie jedzenia na całym świecie. Wgryź się w sukces razem z PizzaPortal.pl!
Masz problem lub pytanie dotyczące biznesu? Wyślij je na startup@di24.pl
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|