Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Internet zabiera telewizji zyski z reklam

GazetaPrawna.pl 26-08-2010, 14:01

Zamiast gapić się w szklany ekran, klienci coraz więcej czasu spędzają w sieci. Za nimi idą reklamodawcy. Coraz większą część swoich wielomilionowych budżetów reklamodawcy przesuwają do sieci. A reklamy ze szklanego ekranu na ekran komputera.

Najwięcej pieniędzy zaczęło płynąć z branży żywnościowej, dóbr szybko zbywalnych (FMCG) i handlu detalicznego. Podążają one za klientem poświęcającym coraz więcej czasu na szwendanie się po internecie.

Jeszcze w pierwszych miesiącach tego roku firmy, wprowadzając na rynek nową markę napoju czy proszku do prania, najwięcej wydawały na reklamę w telewizjach. Miały pewność, że to najlepszy sposób na dotarcie do największej liczby potencjalnych klientów. W drugim kwartale 2010 roku pojawiły się dane, które mocno zaniepokoiły szefów działów reklamy stacji telewizyjnych. A ucieszyły firmy internetowe.

Do tych należy przede wszystkim Onet, największy portal w polskim internecie. W II kwartale br. liczba firm z branży żywnościowej reklamujących się w Onecie wzrosła o 50 proc., a ich budżety o 150 proc. W 2009 roku branża detaliczna obcięła wprawdzie wydatki w sieci, ale teraz wróciła, zwiększając swoje nakłady na reklamy aż o 70 proc.

Szczegóły w Gazecie Prawnej w artykule Internet zabiera telewizji zyski z reklam

Michał Fura

gazeta prawna


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *