Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

W Wielkiej Brytanii nie tylko przełamano barierę wydatków na reklamę w internecie, ale co ważniejsze w kraju tym zmienił się także podział kawałków w wielkim torcie reklamowym.

robot sprzątający

reklama


Jak wynika z raportu brytyjskiego oddziału IAB (organizacji zrzeszającej wydawców internetowych) i PricewaterhouseCoopers na reklamę internetową wydano w zeszłym roku w Wielkiej Brytanii 2 miliardy funtów. Tymczasem reklama w ogólnokrajowej prasie przyniosła w tym samym czasie o 100 milionów funtów mniej.

Tym samym, po raz pierwszy zmienił się udział w brytyjskim torcie reklamowym, w którym reklama online odgrywa coraz większą rolę. Wydatki na internetową reklamę wzrosły z 7,8% w 2005 roku do 11,4% w roku 2006. Tymczasem reklama w prasie tradycyjnej odnotowała niewielki wzrost - 0,2%, co sprawiło, że ma ona teraz 10,9% udział w rynku reklamowym Wielkiej Brytanii.

Warto przy tym podkreślić, że rynek reklamy internetowej wzrósł w 2006 roku aż o 41%, podczas gdy cały rynek reklamy w Wielkiej Brytanii wzrósł zaledwie o 1,1%. Ten ostatni wzrost wydatków na reklamę rynek zawdzięcza właśnie reklamie internetowej. Biorąc pod uwagę tradycyjne media, to na rynku brytyjskim odnotowano 2,9% spadek wydatków na reklamę - wynika z raportu IAB.

Co ciekawe, według ZenithOptimedia średnia światowa wydatków na reklamę w internecie wynosi 5,8% i nigdzie reklama w tym medium nie wyprzedza jeszcze reklamy w tradycyjnych środkach przekazu.

Jakie są powody tego przetasowania w Wielkiej Brytanii? W raporcie zaznaczono, że na 31 milionów brytyjskich internautów aż 1/3 korzysta z łączy szerokopasmowych. Ma to zapewne wpływ na coraz większą popularność emisji reklamy wizualnej (w której wykorzystywane są tzw. rich media, czyli m.in. animacje, przekazy audio oraz wideo), ale także drobnych ogłoszeń oraz płatnych linków w wyszukiwarkach.

Polski rynek reklamy online nie odbiega od światowych trendów. Jak informuje Gazeta Wyborcza powołując się na opracowania firmy CR Media, w roku 2006 odnotowano 47-procentowy wzrost wydatków na reklamę w polskiej sieci (nie wliczając reklamy w wyszukiwarkach). Odpowiada to wydatkom rzędu 218 milionów złotych oraz 3,6% udziałów w ogólnokrajowym rynku reklamy.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Dwudniowa akcja antypiracka



Ostatnie artykuły:

fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. DALL-E