Czy portale społecznościowe to właściwe miejsce do działań biznesowych? Spece od marketingu mówią: tak. Użytkownicy internetu podchodzą do nich z rezerwą.
Blisko połowa respondentów (49 proc.) w przeprowadzonym w październiku przez IIBR na zlecenie Interactive Intelligence badaniu uznała, że komercja w portalach społecznościowych to zły pomysł. Co ciekawe, mniej tolerancyjni okazali się mężczyźni, z których aż 51 proc. uznaje takie działanie za naganne. Wśród kobiet odsetek ten wynosi 47 proc.
Głównym celem sondażu było zbadanie konsumenckiego wykorzystania portali społecznościowych oraz analiza popularności tych serwisów jako miejsca wymiany informacji konsumenckiej w porównaniu do innych narzędzi internetowych. Badaniem objęto 1000 internautów w wieku 15–55 lat.
Zdaniem Marcina Grygielskiego, szefa Interactive Intelligence w Europie Wschodniej, takie wyniki nie powinny jednak zniechęcać firm do podejmowania działalności na Facebooku czy Naszej-Klasie. Choćby dlatego, że generalnie im młodsza grupa internautów, tym więcej jest w niej osób uważających za naturalną obecność firm w portalach społecznościowych. Podczas gdy w grupie wiekowej 45–55 lat negatywny stosunek do komercyjnego i marketingowego wykorzystania serwisów społecznościowych wyraża 61 proc. respondentów, to wśród osób w wieku 15–18 lat odsetek ten spada do 42 proc.
Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w artykule pt. Internauci nie lubią nachalnych reklam na portalach społecznościowych
Marek Jaślan
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*