W ostatnim czasie pojawiło się w internecie sporo skarg na jakość usług firmy InPost. Dziennik Internautów poprosił przedstawicieli firmy o ustosunkowanie się do nich. Przyznali oni, że pewne problemy są, choć ich zdaniem liczba reklamacji i tak nie jest duża.
reklama
Skargi na InPost znajdziemy w wielu internetowych dyskusjach, także w Dzienniku Internautów. Użytkownicy Sieci, którzy najczęściej wykorzystują usługi pocztowe do internetowego handlu, skarżą się głównie na terminowość dostarczania przesyłek, która w e-handlu ma największe znaczenie. Oto przykładowe opinie z serwisu Wykop.pl:
mademoiselle: Ja wysłałam kilka przesyłek inpostem. Wszystkie szły do adresatów minimum miesiąc. Myślałam, że żaden operator
Centurion: do mnie przesyła ekspresowa InPostem szła prawie miesiąc ! pan doręczyciel tłumaczył to tym że on rzadko w okolicy bywa, w sumie tylko raz na miesiąc jak rachunki przywozi, miasto doręczenia - Gdańsk, szło gdzieś z południa Polski
Ponadto internauci skarżą się na sposób traktowania przesyłek.
Plushy (z dyskusji w DI): Donosiciel ichni nie chce się męczyć więc zamiast wsadzić mi listy do skrzynki to je wetknie tylko różkiem tak że wszyscy mogą wyjąć. Porada z infolinii brzmiała kupić inną skrzynkę
Trzeba od razu zaznaczyć, że są internauci, którzy piszą o pozytywnych doświadczeniach z InPostem. Ich opinie stanowią jednak w dyskusjach mniejszość, dlatego też problemy tej firmy zwracają na siebie uwagę.
Dla Dziennika Internautów do wspomnianych wyżej skarg odniósł się Rafał Brzoska, prezes zarządu InPost. Przede wszystkim zapewnił on, że przedstawiciele InPostu mają świadomość tego, co o firmie piszą internauci na blogach i forach. Dodał, że wszystkie te wpisy przyczyniają się do usprawnienia działań podejmowanych InPost.
Rafał Brzoska przyznał też, że liczba reklamacji w ostatnim czasie wzrosła.
- Komentarze internautów, które pojawiły się w ostatnim czasie na forach w większości dotyczą terminów doręczania przesyłek w okresie zwiększonego zainteresowania usługami InPost podczas strajku Poczty Polskiej. (...) Strajk Poczty Polskiej przyczynił się do tego, że liczba Klientów InPost zwiększyła się trzykrotnie. Liczba reklamacji jest zatem proporcjonalna do ilości nadawanych przesyłek. Dlatego, możemy zapewnić, że nie dzieje się nic niepokojącego – mówił Brzoska
Inne problemy, o których mówił prezes zarządu InPost, dotyczą wspomnianych przez internautów skrzynek pocztowych. O problemach alternatywnych operatorów ze skrzynkami pisaliśmy już w DI. Rafał Brzoska zauważa jednak, że problem zostanie niebawem rozwiązany:
Mimo wszystko przedstawiciel InPost utrzymuje, że jakość usług świadczonych przez jego firmę utrzymuje się na przyzwoitym poziomie. Z badań kontrolnych firmy wynika, że ponad 90% przesyłek doręczanych jest terminowo. Przyczyną opóźnień w doręczaniu korespondencji najczęściej jest - według InPost - awizacja przesyłek oraz błędne adresowanie listów i paczek. Wskaźnik uzasadnionych reklamacji do ogólnej liczby doręczonych przesyłek wynosił w I kwartale 2007 roku 0,001%.
Są jednak podstawy do tego aby sądzić, że problemem InPostu mogą być pracownicy. Skargi internautów często dotyczą doręczycieli, którzy wstrzymują przesyłkę u siebie, lub w lekkomyślny sposób przekazują ją komuś, kto podał się za sąsiada. Trudno powiedzieć jak wiele jest takich przypadków.
Zachęcamy wszystkich do opisywania swoich doświadczeń związanych z operatorami pocztowymi i przysyłania ich na adres redakcji Dziennika Internautów.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*