Wskazują na to statystyki spraw zgłaszanych tak telefonicznie, jak i bezpośrednio do rzeczników konsumentów. Widać też wyraźnie, z czym Polacy mają największe problemy zakupowe.
Pod numerem telefonu 800 007 707 konsumenci mogą otrzymać bezpłatne porady prawne, niezwykle przydatne w kontaktach z przedsiębiorcami, zwłaszcza w sytuacji reklamowania towarów lub usług. Uruchomiona z inicjatywy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (a także opłacana z jego budżetu) okazała się być niezwykle użyteczną inicjatywą. Prowadzi ją Federacja Konsumentów.
Zdecydowanym "hitem" infolinii są problemy związane ze sprzedażą konsumencką - dotyczyło jej w zeszłym roku aż 42,28 proc. udzielonych porad i informacji. Dalej były zakupy w sieci (9,78 proc.) oraz usługi telekomunikacyjne (8,54 proc.). Co do problemów, to są one zapewne podobne do tych, z którymi konsumenci przychodzą do miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów. Tam najczęściej reklamowane są obuwie (38 tys. skarg), sprzęt RTV/AGD (28 tys.), wyposażenie wnętrz (23 tys.) oraz umowy sprzedaży telefonów komórkowych (16 tys.).
Bezpłatna infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku, w godzinach od 9 do 17. Warto pamiętać, że Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie interweniuje w pojedynczych przypadkach, a jedynie gdy naruszane są zbiorowe interesy konsumentów. Porad udzielają prawnicy, którzy w sytuacji wymagającej bezpośredniego kontaktu z ekspertem kierują do odpowiedniej instytucji pomagającej konsumentom.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*