Jaki jest model biznesowy serwisu? Pytanie to często spędza sen z powiek twórców startupów. Reklama to zwykle najmniej pożądana odpowiedź w tej sytuacji, jednak to właśnie sprzedaż powierzchni pod reklamę jest najłatwiejszym do wprowadzenia elementem, który najszybciej zaczyna generować jakikolwiek przychód. Czy witryna może się utrzymać, opierając dochody na współpracy z sieciami reklamowymi - pyta jeden z Czytelników Dziennika Internautów.
Alan pisze w liście do Dziennika Internautów:
Nurtuje mnie pytanie, jak bardzo zmalały zarobki ze sprzedaży reklam na witrynach, gdy współpracujemy z sieciami reklamowymi np. Adnet i Arbomedia.
Z różnych źródeł słyszymy, jak niskie zarobki notują wydawcy bez własnych działów sprzedaży reklamy, a współpracujący tylko z daną siecią.
Podobno, gdy zarobimy za 1000 odsłon banera 20 zł, zamiast 60 zł (najmniejszy baner, cena: oficjalny cennik) i tak jest "dobrze". Co jest niedorzeczną stawką.
Czy tak fatalna sytuacja rzeczywiście ma miejsce? NK, Fotka, Grupa Pino i sam DI także zrezygnowały z sieci.Od kilku miesięcy planuję startup, którego koszty utrzymania będą wynosiły miesięcznie co najmniej 4000 zł. Jednak, gdy miałbym zarobić 3000 zł na współpracy z siecią, będzie to "śmieszna" współpraca...
Jakie są Wasze doświadczenia z sieciami reklamowymi? Czy jesteście zadowoleni ze współpracy z tymi firmami, obsługi Was, jako wydawców reklam, kampanii zamieszczanych na Waszych stronach oraz - co chyba najważniejsze - przychodów, jakie dla Was generują?
Opowiedzcie swoje historie, zadawajcie pytania w komentarzach lub listach do redakcji. Przekażemy je przedstawicielom polskich największych sieci reklamowych i postaramy się uzyskać odpowiedzi na najbardziej nurtujące Was pytania.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*