Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Listy Czytelników

Jaki jest model biznesowy serwisu? Pytanie to często spędza sen z powiek twórców startupów. Reklama to zwykle najmniej pożądana odpowiedź w tej sytuacji, jednak to właśnie sprzedaż powierzchni pod reklamę jest najłatwiejszym do wprowadzenia elementem, który najszybciej zaczyna generować jakikolwiek przychód. Czy witryna może się utrzymać, opierając dochody na współpracy z sieciami reklamowymi - pyta jeden z Czytelników Dziennika Internautów.

Alan pisze w liście do Dziennika Internautów:

Nurtuje mnie pytanie, jak bardzo zmalały zarobki ze sprzedaży reklam na witrynach, gdy współpracujemy z sieciami reklamowymi np. Adnet i Arbomedia.

Z różnych źródeł słyszymy, jak niskie zarobki notują wydawcy bez własnych działów sprzedaży reklamy, a współpracujący tylko z daną siecią.

Podobno, gdy zarobimy za 1000 odsłon banera 20 zł, zamiast 60 zł (najmniejszy baner, cena: oficjalny cennik) i tak jest "dobrze". Co jest niedorzeczną stawką.

Czy tak fatalna sytuacja rzeczywiście ma miejsce? NK, Fotka, Grupa Pino i sam DI także zrezygnowały z sieci.

Od kilku miesięcy planuję startup, którego koszty utrzymania będą wynosiły miesięcznie co najmniej 4000 zł. Jednak, gdy miałbym zarobić 3000 zł na współpracy z siecią, będzie to "śmieszna" współpraca...

Jakie są Wasze doświadczenia z sieciami reklamowymi? Czy jesteście zadowoleni ze współpracy z tymi firmami, obsługi Was, jako wydawców reklam, kampanii zamieszczanych na Waszych stronach oraz - co chyba najważniejsze - przychodów, jakie dla Was generują?

Opowiedzcie swoje historie, zadawajcie pytania w komentarzach lub listach do redakcji. Przekażemy je przedstawicielom polskich największych sieci reklamowych i postaramy się uzyskać odpowiedzi na najbardziej nurtujące Was pytania.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

CorelDRAW już 20 lat na rynku

UWAGA: UWAGA: Wybrane listy, przesłane do redakcji Dziennika Internautów, publikujemy, by umożliwić ich autorom dotarcie do szerszego grona odbiorców. Czytelnicy mogą podzielać zawarte w nich poglądy lub mieć odmienne zdanie - zachęcamy do wyrażania swoich opinii w komentarzach. Treści publikowanych listów mogą zawierać prywatne poglądy internautów, które nie odzwierciedlają poglądów redakcji DI. Listy prosimy kierować na adres: listy@di.com.pl