Wzrost liczby użytkowników, zwiększony popyt na dostęp do internetu i coraz większe ilości przesyłanych danych nie mają odzwierciedlenia w wynikach finansowych operatorów – wynika z badania IBM Telco 2015. IBM przygotował jednak odpowiednie scenariusze.
IBM wprowadza na rynek usługę służącą ocenie pozycji strategicznej firm z branży telekomunikacyjnej. IBM - dzięki badaniu Telco 2015 - doradzi klientom z tego sektora, w które obszary działalności warto zainwestować w ciągu pięciu najbliższych lat.
W badaniu wzięło udział 8 tys. konsumentów i 40 operatorów z całego świata, natomiast eksperci IBM stworzyli cztery scenariusze, zbudowane na podstawie kluczowych dla branży telekomunikacyjnej trendów. Według IBM w ciągu ostatnich dziesięciu lat rynek telekomunikacyjny uległ większym zmianom niż w całej swojej historii.
Z badania IBM Telco 2015 wynika, że w większości krajów telefonia stacjonarna odnotowuje tendencje spadkowe. Przychody operatorów działających na rynkach o wysokim udziale telefonii mobilnej są niezmienne lub zaczynają spadać. Wyzwaniem dla operatorów stają się nowi gracze na rynku - dostawcy usług over-the-top (OTT), takich jak komunikatory, portale społecznościowe itp. Odnotowano także bardzo duży wzrost popytu na usługi dostępu do internetu, rosnącą ilość przesyłanych danych i zwiększającą się liczbę użytkowników, a to wszystko nie zmienia przychodów operatorów na wynik dodatni.
Dane IBM wskazują na to, że w 1999 roku jedynie 15% populacji na świecie miało dostęp do telefonu, natomiast do 2009 roku prawie 70% było abonentami sieci telefonów komórkowych. W ciągu dekady przybyło kilkadziesiąt procent, a rynek telekomunikacyjny nadal nie odnosi znaczących przychodów z tego względu.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|