Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Firma IBM zapowiada, że w przyszłym roku przeznaczy 1,5 mld dolarów na inwestycje związane z bezpieczeństwem. Znaczna część tej kwoty ma być przeznaczona na przejęcie którejś z firm zajmującej się tym rynkiem.

Jeśli IBM zdecyduje się przejąć firmę zajmującą się bezpieczeństwem, to nie będzie to pierwszy tego typu zakup. W ubiegłym roku amerykański koncern zapłacił 1,23 mld dolarów za firmę Internet Security Systems. Łącznie w 2006 roku firma wydała ponad 5 mld dolarów głównie na przejęcia firm produkujących oprogramowanie.

Jak powiedziała w wywiadzie telefonicznym udzielonym agencji Reutersa Val Rahmani z IBM, sektor bezpieczeństwa jest kluczowy dla rozwoju firmy. Odmówiła jednak odpowiedzi na pytanie, czy kolejna transakcja będzie opiewała na podobną czy może większą kwotę niż ta z 2006 roku.

Tymczasem chińska firma Lenovo, obecnie czwarty na świecie producent komputerów osobistych, przy okazji publikacji swojego raportu o wynikach finansowych ogłosiła że przygotowuje się do wcześniejszego niż przewidywał kontrakt zaprzestania korzystania z marki IBM w swoich produktach, głównie z serii ThinkPad.

Zgodnie z tym, co powiedział dyrektor generalny chińskiego koncernu, William J. Amelio, firma Lenovo obecnie rozwinęła się na tyle, że może wystartować ze dużą kampanią reklamową promującą swoją własną markę. Głównym jej filarem będą przyszłoroczne letnie igrzyska olimpijskie w Pekinie. Lenovo jest jednym z głównych sponsorów imprezy.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Lenovo nie chce już IBM

Źródło: Reuters



Ostatnie artykuły:





fot. Freepik




fot. Freepik



fot. DALL-E