Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Szybko rozwijający się rynek muzyczny sprzyja odkrywaniu ukrytych talentów u coraz większej liczby osób. Dzięki znacznemu postępowi technicznemu wydanie pierwszej płyty jest obecnie prostsze niż kiedykolwiek!

W zasadzie każdy, kto ma zdolności muzyczne, nieszablonowy pomysł, odrobinę środków finansowych oraz lekki zmysł marketingowy może pokusić się o wydanie własnego krążka. Jeszcze dwadzieścia lat temu sytuacja taka byłaby niemożliwa. Co musisz wiedzieć planując wydanie płyty własnym sumptem?

Co zyskujesz wydając płytę samodzielnie?

Samodzielne wydanie płyty wiąże się przede wszystkim z dużą niezależnością. W tym przypadku Ty sam, jako artysta, a nie wydawca, decydujesz o materiale jaki ma się znaleźć na krążku. I co najważniejsze, to Tobie przypadną wszystkie profity związane z dystrybucją płyty. Oczywiście w proces produkcyjny wpisane jest też ryzyko - jednak pamiętaj o tym, że kto nie ryzykuje, ten później nie zbiera plonów!

Wydając płytę samodzielnie masz pełną kontrolę nad całością procesu produkcyjnego. Samodzielnie podejmujesz takie decyzje jak ilość nakładu czy wygląd okładki płyty. Jest to doskonałe pole do ćwiczenia kreatywności. W proces produkcyjny możesz zaangażować najbliższych przyjaciół - będzie to doskonała okazja do zacieśniania więzi, a przy okazji dostaniesz pierwsze recenzje swojej twórczości.

Jak należy się przygotować do wydania płyty?

Przede wszystkim na początek trzeba zgromadzić odpowiedni kapitał. Nie musisz się jednak od razu zadłużać - wyprodukowanie nakładu obejmującego około 500 płyt (na początek jest to ilość w zupełności wystarczająca) będzie potrzebne około 2000 zł. 

Najważniejszym elementem przy produkcji płyty jest nagranie materiału. Współczesne rozwiązania technologiczne umożliwiają nagranie piosenek w warunkach domowych. W dużych miastach bardzo łatwo można znaleźć również niedrogie, prywatne studia nagrań, które udostępniają swój sprzęt innym wykonawcom. Większym wyzwaniem jest późniejsza obróbka nagrań i dostosowanie ich do wymogów rynkowych - jednak i w tym względzie można liczyć na coraz szerszą pomoc pasjonatów obróbki dźwięku.

Alternatywną opcją dla zupełnie samodzielnego wydania płyty jest podpisanie umowy z odpowiedniĄ agencją - wydawnictwo muzyczne może przejąć na siebie część pracy (zwłaszcza jeżeli chodzi o obróbkę dźwiękową). Jest to doskonałe rozwiązanie dla osób, które nie czują się zbyt pewnie w tym temacie.

Jakie są możliwe kanały dystrybucji płyty?

Sukces nagranej płyty niestety nie zależy tylko i wyłącznie od jakości warstwy muzycznej czy wartościowych tekstów piosenek. Aby inwestycja włożona w nagranie płyty zwróciła się w krótkim czasie, niezbędne będą przynajmniej podstawowe działania marketingowe. Promocję płyty warto zacząć od kanałów internetowych - profile założone w social media to absolutna podstawa. Nagrane płyty można sprzedawać na dwa sposoby - za pośrednictwem internetu lub podczas bezpośredniego kontaktu z fanami - na przykład po koncertach. Możesz także spróbować nawiązać współpracę z lokalnymi rozgłośniami radiowymi, które będą promowały Twoje utwory.

Konsultacja: http://vega-cd.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:

fot. DALL-E




fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E


Tematy pokrewne:  

tag komunikat firmy