Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Grupa TP: dobre wyniki telefonii komórkowej, ale musi powalczyć o klienta Neostrady

23-02-2011, 12:49

Sieć Orange nadal utrzymuje pozycję lidera pod względem liczby klientów. Rok byłby świetny dla TP, gdyby nie to, że mniejsze przychody generuje domowy internet. Celem dla Telekomunikacji Polskiej na bieżący rok jest utrzymanie pozycji lidera i walka o klienta.

Niedługo po ogłoszeniu wyników Netii za 2010 rok TP S.A. upubliczniła swoje cyfry. Tam, gdzie Netia doczekała się wzrostów, straciła Telekomunikacja Polska.

Spółka w 2010 roku odnotowała spadek przychodów o 5,1%, co odzwierciedla jednak poprawę trendów przez ostatnie kwartały, rok wcześniej TP S.A. miała bowiem do czynienia ze spadkiem przychodów o 8,8%. Najlepszym kwartałem okazał się ostatni, gdzie przychody spadły o 1,2%.

>> Czytaj też: Internet szerokopasmowy: TP SA ma ponad połowę

Sonda
TP SA zyska większą ilość klientów w 2011 roku?
  • tak
  • nie
  • nie mam zdania
wyniki  komentarze

Przy marży 36,7% skorygowany zysk EBITDA dla Grupy TP zmniejszył się w 2010 roku o 8,1% rok do roku (wobec spadku o 16,5% w 2009 roku). Znaczący wpływ na poprawę dynamiki miały oszczędności kosztowe w wysokości ~0,5 mld zł, które częściowo zrównoważyły wpływ niekorzystnych czynników, głównie erozji przychodów, na EBITDA.

Choć przychody (rzędu 9 mld zł) wygenerowała telefonia stacjonarna, to jest to gorszy wynik o 8,5% względem roku 2009. Telefonia komórkowa zanotowała przychody rok do roku mniejsze o 0,4%.

Ze względu na coraz mniejszą liczbę klientów Neostrady Prezes Zarządu TP Maciej Witucki snuje następujące plany: Rok 2011 to kolejny etap naszej strategii – będziemy koncentrować się na osiągnięciu najwyższych standardów obsługi klienta. Jestem przekonany, że będzie to kolejny, istotny czynnik przewagi Grupy TP. Dlatego przystąpiliśmy już do realizacji programu „misja klient”, którego celem jest koncentracja wszystkich pracowników na podnoszeniu jakości obsługi naszych klientów.

Telefonia komórkowa

W 2010 roku w segmencie telefonii komórkowej nastąpiła poprawa dynamiki przychodów: od spadku o 9,1% rok do roku w 1 kw. do wzrostu o 6,4% w 4 kw. W efekcie, w skali roku, przychody spadły o 0,4%, co stanowi znaczącą poprawę wobec odnotowanego w 2009 roku spadku o 10,2%.

>> Czytaj też: TP S.A. całkowicie prywatna

Na koniec 2010 roku z usług post-paid sieci Orange korzystało 6,956 mln abonentów, a z usług pre-paid 7,375 mln użytkowników - łącznie ponad 14 mln osób, co plasuje sieć Orange na pierwszym miejscu pod względem liczby klientów. Z mobilnego szerokopasmowego internetu korzysta 547 tys. abonentów.

- Wyprzedziliśmy rywali zdecydowanie pod względem ilościowym, a także oceniamy, że nieznacznie pod względem wartościowym - powiedział Witucki na dzisiejszej telekonferencji.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Era ma nową sieć w Warszawie

Źródło: Grupa TP



Ostatnie artykuły:

fot. Freepik




fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. Sophos