Google zastosuje ultradźwięki przy logowaniu? Gigant przejmuje SlickLogin

17-02-2014, 13:23

Logowanie się może być tak proste jak zbliżenie telefonu do komputera, bez konieczności łączenia dwóch urządzeń radiowo. Taką metodę opracowała firma SlickLogin, która została przejęta przez Google.

Logowanie się do różnych usług i autoryzowanie czynności jest czymś powszechnym i znienawidzonym. Musimy pamiętać hasła, albo mieć przy sobie token, telefon lub kartę kodów. Czasem trzeba czekać na SMS-a. Nic miłego.

Niejedna firma myśli nad uproszczeniem pomysłu, a izraelski startup SlickLogin opracował metodę, które z punktu widzenia użytkownika wymaga tylko zbliżenia smartfona do komputera w czasie logowania. To zbliżenie może zastępować login i hasło tzn. może być wystarczające do zalogowania się. 

Zbliżenie może też zastępować samo hasło tzn. użytkownik wpisuje nazwę użytkownika i potem zbliża telefon by się zalogować. Wreszcie takie zbliżenie może zastąpić kod jednorazowy po zalogowaniu za pomocą loginu i hasła.

Logowanie za pomocą dźwięku

Rozwiązanie SlickLogin jest o tyle ciekawe, że nie wymaga żadnej łączności radiowej pomiędzy smartfonem i komputerem. Po prostu w czasie logowania komputer wydaje dźwięk. Ten dźwięk ze względu na częstotliwość nie jest słyszalny dla użytkownika, ale mikrofon w telefonie może go wychwycić. Aplikacja w telefonie analizuje ten dźwięk i wysyła na serwer informację , że telefon faktycznie był zbliżony do komputera.

Dźwiek za każdym razem jest inny, zatem nie da się ukraść hasła poprzez nagranie dźwięku w czasie logowania.

Sonda
Chciałbyś się logować do usług Google za pomocą SlickLogin?
  • tak
  • raczej tak
  • raczej nie
  • nie
wyniki  komentarze

Google przeujmuje SlickLogin

Rozwiązanie SlickLogin znane jest od dawna, ale teraz firma Google postanowiła przejąć ten startup. Informacja na ten temat znalazła się na stronie SlickLogin. Nie wiadomo ile firma Google mogła zapłacić za SlickLogin. Firma nie jest duża - całą jej ekipę stanowi trzech współzałożycieli.

Sami twórcy SlickLogin zauważyli, że Google była pierwszą firmą popularyzującą uwierzytelnianie dwustopniowe (in. dwuskładnikowe). Opcja ta została wprowadzona już trzy lata temu, a potem podobne rozwiązania zaczęli wprowadzać inni e-usługodawcy (m.in. Dropbox, Facebook, Apple). Można chyba powiedzieć, że Google ma dobre doświadczenia z promowaniem nowych form logowania i SlickLogin może być początkiem kolejnej innowacji w tej dziedzinie.

Poniżej film prezentujący działanie SlickLogin


Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy