Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Czytelnicy oficjalnego bloga Google Custom Search byli zaskoczeni, gdy we wtorek okazało się, że strona zniknęła z sieci i została zastąpiona wpisem osoby niezwiązanej z firmą z Mountain View.

robot sprzątający

reklama


Incydent został zauważony przez redaktorów bloga Google Blogoscopped, śledzącego wydarzenia związane z najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Uznali oni wpierw, że blog Google Custom Search został zhakowany. Było jednak inaczej.

Jak wyjaśnił Sean Carlson, rzecznik prasowy Google, mechanizm antyspamowy Bloggera (platformy blogowej Google) mylnie sklasyfikował bloga jako spam. W takim przypadku do autora bloga wysyłana jest wiadomość, że zawartość bloga jest niezgodna z regulaminem serwisu i jeśli nie ma żadnej reakcji blog jest usuwany.

Tak właśnie stało się z Google Custom Search Blog. Pracownicy giganta z Mountain View przegapili ostrzegawczego e-maila, w związku z czym blog został usunięty, a domena googlecustomsearch.blogspot.com stała się wolna. Na jego miejscu błyskawicznie pojawił się nowy wpis, autorstwa osoby podpisującej się jako Srikanth.

Srikanth w kilku zdaniach pochwalił Google Custom Search i możliwość jego powiązania z platformą AdSense, a potem życzył powodzenia wszystkim użytkownikom spersonalizowanej wyszukiwarki.

Nieformalny ton wypowiedzi Srikantha zasugerował autorom Google Blogscopped, że serwis padł ofiarą włamywacza. Nie byłby to pierwszy raz. W październiku 2006 roku oraz w kwietniu br. Blogscopped informował o tym, że oficjalny blog Google został zhakowany oraz o przejęciu Google Mac Blog.

Podobnie jak we wcześniejszych przypadkach, Google szybko uświadomiło sobie swój błąd i przywróciło usuniętego bloga. Wszystkie wpisy wróciły na swoje miejsce i Google Custom Search Blog działa obecnie prawidłowo.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Yahoo za PC World