Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Google Search Console pod kątem skutecznego pozycjonowania stron internetowych

27-07-2017, 06:36

Analiza strony internetowej pod kątem optymalizacji jest kluczem otwierającym bramy konwersji. Skuteczne i efektywne pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce Google opiera się między innymi na dogłębnej znajomości narzędzia o tajemniczym skrócie GSC. W dzisiejszym artykule chciałbym zaprezentować trzy najważniejsze funkcje narzędzia Google Search Console, które każdy właściciel strony, czy sklepu powinien znać. Wykorzystując całkowicie za darmo potencjał narzędzia możesz przeanalizować optymalizację strony, wykryć kary od Google, a także zidentyfikować podstawowe błędy serwisu ograniczające widoczność serwisu w wyszukiwarce.

przewodnik z poradami Google Search Console

Co to jest Google Search Console?

Google Search Console - darmowe narzędzie Google, które niegdyś nosiło nazwę Google Webmaster Tools. Narzędzie umożliwia szczegółową analizę strony internetowej pod kątem widoczności w wyszukiwarce Google. Potencjał GSC jest wykorzystywany do tworzenia audytów SEO, czy optymalizacji stron. W narzędziu znajdziesz najważniejsze wiadomości prosto od Google z powiadomieniami o najważniejszych zmianach zachodzących na stronie, a także nowych wytycznych algorytmu wyszukiwarki. Wszystkie powyższe informacje są cennym źródłem informacji, które pomagają właścicielom stron dopasować się do nowych wskazówek Google.

Jak krok po kroku zainstalować Google Search Console?

Istnieje kilka sposobów instalacji GSC. Jednym z najprostszych sposobów instalacji narzędzia GSC jest umieszczenie meta tagu w sekcji head witryny. Alternatywnym sposobem jest umieszczenie pliku Google Search Console na serwerze w katalogu głównym strony. W materiale wideo pokazuję 3 sposób.

Zobacz wideo poradnik

Instalacja Google Search Console na 3 różne sposoby!

Analityka wyszukiwania Google Search Console

Z jakich słów kluczowych użytkownicy wyszukiwarki Google odwiedzają Twoją stronę internetową? Koniecznie zajrzyj do analityki GSC. Dowiesz się, na jakie frazy optymalizować stronę www. Dobra optymalizacja umożliwia efektywne i skuteczne pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce Google.

Analityka wyszukiwania pozwala sprawdzić:

  • Wyświetlenia strony w wyszukiwarce Google.
  • CTR (klikalność) strony w wyszukiwarce Google.
  • Kliknięcia strony w wyszukiwarce Google.
  • Średnią pozycję 999 unikalnych fraz kluczowych w SERP.
  • Widoczność poszczególnych adresów URL w Google.
  • Słowa kluczowe, jakie rankują na wybranym adresie.
  • Widoczność strony - sieć vs grafika.

Zobacz wideo poradnik

Jak korzystać z analityki wyszukiwania Google Search Console?

Błędy 404 kontekście pozycjonowania stron www

Usuwanie podstron w serwisie może wpływać niekorzystnie na SEO i pozycjonowanie stron internetowych. Wykaz wszystkich niedziałających podstron z kodem błędu 404 oraz innych błędów serwera można wykryć z poziomu GSC.

Zobacz wideo poradnik

Jak wykryć błędy indeksowania Google Search Console?

Kary od Google

Kary od Google obniżają widoczność strony w wyszukiwarce Google. Informację o ewentualnych karach odnajdziesz w GSC.

Ryzyko bana lub kar od Google jest wysoce prawdopodobne, jeżeli:

  • Strona zawiera kopie treści z innych stron internetowych.
  • Strona zawiera linki przychodzące ze stron typu spam.
  • Strona została zarażona wirusem.

Zobacz wideo poradnik

Ręczne działania.

Szczegółowy przewodnik z poradami Google Search Console znajdziesz na blogu Agencji Projekt Marketing - https://projektmarketing.pl/google-search-console-wideo-poradnik-z-instrukcja-obslugi/


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:

fot. Freepik



fot. Freepik










fot. Freepik


Tematy pokrewne:  

tag komunikat firmy