Oprócz niej w pierwszej dziesiątce są jeszcze trzy firmy z branży IT oraz dwie telekomunikacyjne. Nowa gospodarka zaczyna odgrywać decydującą rolę.
Firma Millward Brown opublikowała właśnie swój doroczny ranking najbardziej wartościowych światowych marek. Tegoroczne zestawienie jest tryumfem gospodarki elektronicznej nad tradycyjną. Pierwsze cztery miejsca zajmują bowiem firmy z branży IT.
Sto najdroższych marek wartych jest obecnie około 2 biliony dolarów, w ciągu pięciu lat nastąpił tutaj wzrost o 40 procent, przy czym w ostatnim roku - o 4 procenty.
Na pierwszym miejscu zestawienia uplasowała się firma Google, której wartość oceniono na 114,26 mld USD (o 14 procent więcej niż rok wcześniej). Dalej mamy IBM wart 86,38 mld USD, który może się pochwalić aż 30-procentowym wzrostem wartości w ciągu roku. Tuż za nim plasuje się Apple - 83,15 mld USD i wzrost o 32 procent. Zaraz za podium z kolei znalazł się Microsoft - tę markę wyceniono na 76,34 mld USD (bez zmian).
Po raz pierwszy w zestawieniu pojawiły się także serwisy społecznościowe. Najwyżej wyceniono Facebooka - 5,5 mld USD.
W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze kolejno Coca Cola (67,98 mld USD), McDonald's (66,01 mld USD), Marlboro (57,05 mld USD), China Mobile (52,62 mld USD), GE (45,05 mld USD) oraz Vodafone (44,40 mld USD).
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|