Google opublikowała swoje wyniki finansowe za III kwartał. Przychody firmy wzrosły o 23% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Google zarobiła dobrze na działalności podstawowej, ale obiecujące okazały się również nowe obszary działalności, takie jak reklama mobilna.
Przychody Google w III kwartale 2010 wyniosły 7,29 mld USD, co stanowi wzrost o 23% w porównaniu z III kwartałem 2009 r. Zysk netto liczony zgodnie z zasadami GAAP wyniósł 2,17 mld USD (rok temu w tym okresie wynosił 1,64 mld). Zysk na akcję (liczony zgodnie z GAAP) wyniósł 6,72 USD, podczas gdy rok temu wynosił 5,13 USD.
Strony internetowe należące do Google wygenerowały 4,83 mld USD przychodu, czyli 67% wszystkich przychodów w trzecim kwartale 2010. Oznacza to wzrost o 22% w porównaniu do III kwartału 2009.
Przychody ze stron partnerów Google przez programy AdSense wyniosły 2,2 mld USD, co stanowi 30% wszystkich przychodów w tym kwartale i oznacza wzrost o 22% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Przychody spoza USA wyniosły 3,77% mld USD, co stanowiło 52% wszystkich przychodów. Największym zagranicznym rynkiem było tradycyjnie Zjednoczone Królestwo, z którego pochodzi 12% przychodów Google (840 mln USD).
Liczba płatnych kliknięć w reklamy na stronach Google i jej partnerów wzrosła w ostatnim kwartale o 16% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego oraz o 4% w porównaniu z II kwartałem 2010.
CEO Google Eric Schmidt powiedział, że podstawowa działalność Google rosła bardzo dobrze, ale rozpędu nabrały także nowe obszary działalności, takie jak reklama mobilna i reklama typu display. Dlatego Google zamierza nadal agresywnie inwestować w ludzi i produkty, które przyczynią się do wprowadzenia innowacji.
Wyniki przewyższyły oczekiwania analityków.
Poza oficjalnym komunikatem przedstawiciele Google ujawnili, że przychody z reklamy display powinny wygenerować ponad 2,5 mld USD w przyszłym roku, a reklama mobilna może przynieść kolejny miliard dolarów. To niewiele w porównaniu z ogólnym przychodem Google, ale wystarczająco, by dać nadzieję na płynny rozwój działalności w kolejnych latach.
Bardziej dochodowy zaczyna być także YouTube, który podobno zarabia na 2 mld odsłon tygodniowo, co oznacza wzrost o 50% w porównaniu z rokiem ubiegłym (zob. New York Times, Google’s Income Rises 32%, Topping Forecast lub BI, Google Beats the Street).
Warto jeszcze zauważyć, że Google stosunkowo niedawno przejęła Ad Mob - lidera na rynku reklamy mobilnej. Jednocześnie system Android rośnie naprawdę szybko, a według niektórych analiz urządzenia z Androidem na pokładzie sprzedają się już lepiej niż iPhone. Co prawda, nie ma ścisłego związku między Androidem i Ad Mob, ale popularność systemu Google pomaga w napędzaniu sprzedaży smartfonów i działalności realizowanej przez dostawcę reklamy mobilnej.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|