W poniedziałek, 12 października ruszyła akcja "Internetowa rewolucja" mająca na celu zachęcenie polskich przedsiębiorców do aktywnej obecności w internecie. To może być jedna z dróg wzmacniających konkurencyjność całej gospodarki, uważają organizatorzy przedsięwzięcia - Google, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan i home.pl
W ramach akcji "Internetowa rewolucja", trwającej od 12.10.2009 do 31.03.2010, blisko milion małych i średnich przedsiębiorstw działających na terenie Polski będzie miało szansę dowiedzieć się więcej o tym, jak skutecznie wykorzystywać internet do prowadzenia działalności biznesowej.
Firmy z sektora MŚP biorące udział w akcji będą miały darmowy dostęp do:
Zdaniem Artura Waliszewskiego, Dyrektora Google Polska, obecność w sieci jest jednym z najbardziej efektywnych sposobów rozwijania działalności biznesowej, tym bardziej w czasach gorszej sytuacji ekonomicznej. Jednakże wyniki najnowszych badań przeprowadzonych przez SMG/KRC na zlecenie Google ujawniają, że tylko 47% małych i średnich firm w Polsce ma już stronę internetową.
- To znaczy, że ponad połowa z nich wciąż nie istnieje w internecie. Co więcej, 66% z nich nie zamierza stworzyć własnej witryny ciągu najbliższych 12 miesięcy. Dlaczego? Główne wymieniane powody to brak takiej potrzeby lub brak chęci rozwoju działalności. To dlatego zdecydowaliśmy się na akcję "Internetowa rewolucja", aby pomóc tym firmom odkryć potencjał internetu – wyjaśnia Artur Waliszewski.
Z kolei Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan zwraca uwagę, że dziś ponad połowa firm działających w Polsce buduje swoją pozycję konkurencyjną w oparciu o cenę. Nie jest to, zdaniem ekspertów Lewiatana, dobra strategia na przyszłość. Przemyślane, kreatywne i efektywne wykorzystanie internetu może przyczynić się do sukcesu szczególnie małych i średnich firm, które na ogół nie dysponują dużymi budżetami na marketing i promocje. Razem z Google i home.pl będziemy przekonywać polskich przedsiębiorców, że warto zaistnieć w internecie – mówi Henryka Bochniarz, Prezydent PKPP Lewiatan.
- Małe i średnie firmy deklarują, że nie mają strony internetowej, bo nie jest im to potrzebne, nie widzą, dlaczego mają inwestować dodatkowo w internet. Dlatego chcemy nauczyć polskich przedsiębiorców, jak umiejętnie wykorzystywać stronę internetową i przełożyć obecność w sieci na wymierne rezultaty finansowe - mówi Janusz Moneta, Dyrektor marketingu Google Polska. - Arytmetyka jest prosta: jeśli strona internetowa przynosi zyski, firmy nie kwestionują sensu wydatków na ten cel – zauważa.
- Wierzymy, że nowa inicjatywa zyska uznanie przedsiębiorców i pozwoli im odnieść sukces w erze gospodarki cyfrowej – podsumowuje założenia akcji Marcin Kuśmierz, dyrektor zarządzający home.pl
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|