Asystent mobilny Siri, który zagościł w nowym smartfonie iPhone 4S, został bardzo ciepło przyjęty przez użytkowników. Podobne rozwiązania chcą wkrótce zaprezentować również inni informatyczni giganci.
reklama
Rozpoznawanie mowy nie jest niczym nowym, a największymi sukcesami w tej kwestii może się pochwalić firma Google. Bazując na nagraniach z usług Google Voice, a także zapytaniach do wyszukiwarki, kalifornijski gigant może z dużą dokładnością rozpoznawać słowa w wielu językach.
Okazuje się, że to jednak Siri od firmy Apple jako pierwsze wskazało kierunek rozwoju tego typu technologii. Posiadacze smartfonów chcą nie tylko dyktować zapytania swoim urządzeniom, ale także móc prowadzić z nimi pozorną konwersację.
- Wszyscy producenci telefonów komórkowych inwestują obecnie w rozpoznawanie mowy, a wydatki na te cele cały czas się zwiększają - powiedział Michael Thompson z firmy Nuance zajmującej się technologiami głosowymi. Jego zdaniem wkrótce powinniśmy być świadkami udostępnienia kilku usług podobnych do Siri, które będą równie głęboko zintegrowane z urządzeniami.
Jak zauważa agencja Reuters, również internetowe firmy, takie jak eBay, uważnie przyglądają się technologiom, które w przyszłości ułatwić mogą na przykład mobilne zakupy. W przypadku smartfonów całość jest jednak znacznie chętniej wykorzystywana ze względu na mniejszą wygodę ekranowej klawiatury.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|