Ostatnie miesiące pokazują, że to Google oraz Facebook najlepiej radzą sobie w walce o rynek reklamy internetowej.
Według badania opublikowanego niedawno przez Zenith Optimedia wyszukiwarkowy gigant na razie nie musi się szczególnie obawiać konkurencji ze strony Facebooka. Inne informatyczne korporacje radzą sobie jeszcze gorzej.
W 2010 roku Google kontrolował aż 44,1% rynku reklamy internetowej. Był to wzrost aż o 2,2 punktu procentowego odnotowany w ciągu zaledwie 12 miesięcy. Równie dobrze w tym czasie poradził sobie także Facebook, który zyskał 1,7 punktu procentowego. Ostateczny wynik społecznościowego giganta to jednak wciąż zaledwie 3,1% tego rynku.
Powodów do zadowolenia nie mają z kolei Yahoo oraz AOL, które w ubiegłym roku odpowiedzialne były odpowiednio za 8,3% oraz 1,5% reklam wyświetlanych w sieci. Dla obu firm oznaczało to spadek o ponad 1 punkt procentowy. Niezmienne pozostały jedynie udziały Microsoftu, który w dłuższej perspektywie czasu również traci.
Niedawno twórca Facebooka przyznał, że uważnie obserwuje witrynę społecznościową Google'a. Rzeczywiście Google jest świetną firmą i myślę, że chcemy obserwować oraz uczyć się ze wszystkiego, co robi - powiedział Mark Zuckerberg. - Jednocześnie ludzie udostępnili na Facebooku już bardzo wiele informacji na swój temat i myślę, że mają tutaj o wiele lepsze narzędzia do tego celu.
Polecamy:
Praca w IT
|
Tanie loty
|
Bukmacherzy
|
Multilac Baby
|
REMÉ kolagen do picia
Wirtualne biura w Warszawie
Artykuł może zawierać linki partnerów, umożliwiające rozwój serwisu i dostarczanie darmowych treści.
Stopka:
© 1998-2025 Dziennik Internautów Sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.