Ostatnie miesiące pokazują, że to Google oraz Facebook najlepiej radzą sobie w walce o rynek reklamy internetowej.
reklama
Według badania opublikowanego niedawno przez Zenith Optimedia wyszukiwarkowy gigant na razie nie musi się szczególnie obawiać konkurencji ze strony Facebooka. Inne informatyczne korporacje radzą sobie jeszcze gorzej.
W 2010 roku Google kontrolował aż 44,1% rynku reklamy internetowej. Był to wzrost aż o 2,2 punktu procentowego odnotowany w ciągu zaledwie 12 miesięcy. Równie dobrze w tym czasie poradził sobie także Facebook, który zyskał 1,7 punktu procentowego. Ostateczny wynik społecznościowego giganta to jednak wciąż zaledwie 3,1% tego rynku.
Powodów do zadowolenia nie mają z kolei Yahoo oraz AOL, które w ubiegłym roku odpowiedzialne były odpowiednio za 8,3% oraz 1,5% reklam wyświetlanych w sieci. Dla obu firm oznaczało to spadek o ponad 1 punkt procentowy. Niezmienne pozostały jedynie udziały Microsoftu, który w dłuższej perspektywie czasu również traci.
Niedawno twórca Facebooka przyznał, że uważnie obserwuje witrynę społecznościową Google'a. Rzeczywiście Google jest świetną firmą i myślę, że chcemy obserwować oraz uczyć się ze wszystkiego, co robi - powiedział Mark Zuckerberg. - Jednocześnie ludzie udostępnili na Facebooku już bardzo wiele informacji na swój temat i myślę, że mają tutaj o wiele lepsze narzędzia do tego celu.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|