Po ostatnim bestsellerze, jakim była książka "Zaufanie 2.0", Chris Brogan rzuca kolejny kąsek do pożarcia socialmediowym sępom. Na rynku pojawiła się ostatnio jego nowa książka pt. "Google+ dla biznesu" i mam wrażenie, że znakomicie wpasowała się w czas, bowiem Google Plus właśnie teraz zaczęło nabierać wiatru w żagle.
reklama
Zainteresowanie stronami biznesowymi w ramach tego medium może niebawem znacznie wzrosnąć. Warto zatem już teraz wyjść naprzeciw rosnącym w siłę trendom. Chris Brogan to uznany profesjonalny mówca i znawca sieci społecznościowych, który zjadł zęby na blogowaniu i działalności medialnej, więc posiada niezwykły dar przekazywania swojej wiedzy w sposób ciekawy i nietuzinkowy.
"Społecznościowi poligamiści" przyjęli pojawienie się się Google+ jako kolejne pole do eksperymentowania i budowania relacji ze swoimi znajomymi, klientami czy też partnerami biznesowymi. Być może kiedyś, w wyniku tych eksperymentów, Facebook będzie musiał oddać palmę pierwszeństwa i pogodzić się z hegemonią giganta z Mountain View. Brogan, opowiadając o tym wszystkim w książce "Google + dla biznesu. Opanuj nowy kanał kontaktu z klientami", nie podaje się jednak za wizjonera i bierze wszelkie możliwe scenariusze pod uwagę.
Osoby, które szukają konkretnych wskazówek biznesowego obchodzenia się z Google+, na pewno takie znajdą. Eksplorując treść lektury, ma się wrażenie, że wspólnie z autorem zaglądamy w bebechy tego organizmu, doświadczamy testów na żywym organizmie. Pamiętać należy jednak, że z założenia samego autora książka nie jest instrukcją obsługi sieci społecznościowej Google+ i nie znajdziemy w niej opisu typowych aspektów technicznych. Brogan raczej koncentruje się na tym, jak wykorzystać dostępne narzędzia w biznesowych działaniach, niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z małą firmą czy wielką korporacją.
Dzięki tej książce dowiecie się m.in. o pozycji Google+ w biznesowym ekosystemie, dlaczego warto budować audytorium i do czego można wykorzystać kręgi. Brogan nazywa Google+ "posterunkiem" dla "właściwej bazy", czyli strony internetowej firmy, przez co daje do zrozumienia, że strona biznesowa to tylko kanał wsparcia, kolejny wspomagacz dla biznesu. Szczerze przekonuje, że nie należy przeceniać jej wartości.
Nie zabrakło również tematu poświęconego pozycjonowaniu. Autor książki niejednokrotnie udowadnia, że odpowiednie działania w obrębie Google+ mają wpływ na ranking naszej strony w Google. Obecnie Facebook przyćmiewa Google+ pod względem liczby użytkowników, ale nie pozwala nawet na indeksowanie treści. Mam wrażenie, że taka właśnie podprogowa mantra przewijała się cały czas w treści tej książki. Niejednokrotnie odczuwałam, przemycane treści porównawcze dotyczące tych dwóch gigantów z naciskiem na przewagę tytułowego serwisu w kontekście samej wyszukiwarki Google. Osobiście uważam, że sprawa pozycjonowania się Google+ to najważniejsze zagadnienie w całej książce, szkoda tylko, że sam Brogan nie rozwinął tego szerzej. Jeśli poszukujecie twardych danych i specjalistycznej wiedzy z SEO to, nie znajdziecie jej w tej książce (w kontekście Google+).
W książce nie zabrakło też ciekawych studiów przypadków. W jednym z rozdziałów możemy przeczytać o tym, jak inni wykorzystują Google+ w celach biznesowych, m.in.: Michaell Dell, Scott Monty (Ford) czy Jennifer Cisney (Kodak). Najbardziej przypadł mi do gustu rozdział o "ciepłej sprzedaży", w którym tylko potwierdziła się teza, jaką wyznaję, że sprzedaż przez sieć społecznościową nie polega na wciskaniu ofert do strumienia. Ta część książki może okazać się niezwykle wartościowa dla osób działających w obszarze e-commerce. Jednak nie tylko internetowi sprzedawcy znajdą tu dla siebie coś wartościowego, praktycznie każdy może z tej pozycji uzyskać wiele przydatnych informacji o działaniach w Google+, no, chyba że jest się dekarzem, ale o tym dlaczego, doczytajcie sami...
Mam nadzieję, że Google+, będące kolejnym insygnium władzy Google, nie będzie jedynie zbiorowiskiem martwych dusz lub zagorzałych geeków, a kolejną ciekawą platformą rozwoju dla biznesu.
Tytuł oryginału: Google+ for Business: How Google's Social Network Changes Everything
Autor: Chris Brogan
Tłumaczenie: Weronika Łabaj
Data wydania: 2012/07
Stron: 176
Oprawa: miękka
ISBN: 978-83-246-4967-9
Cena książki: 37.00 zł
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|