Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Google Chrome wyprzedza IE w Polsce

02-02-2012, 08:43

Polska jest już krajem, w którym przeglądarka Microsoftu znajduje się dopiero na trzecim miejscu pod względem udziałów w rynku. Na świecie wciąż dominuje IE, więc polscy internauci jawią się jako szczególnie otwarci na alternatywne przeglądarki.

konto firmowe

reklama


W Polsce od miesięcy można było obserwować powolny spadek popularności Internet Explorera i ciągły wzrost popularności Google Chrome. Trzeba jednak zauważyć, że Google Chrome nie rosła na polskim rynku tak dynamicznie, jak w innych krajach. Wynika to zapewne z faktu, że w Polsce już dobrze umocowała się inna przeglądarka alternatywna dla IE - Firefox.

Z ostatnich danych serwisu Ranking.pl wynika, że w tygodniu trwającym od 23 do 29 stycznia Google Chrome nieznacznie wyprzedziła IE, zdobywając 21,97% udziałów w rynku, podczas gdy udziały IE osiągnęły 21,7%.

Godne uwagi jest to, że udziały IE również wzrosły w omawianym okresie. Wygląda więc na to, że wzrost Google Chrome odbywa się kosztem Firefoksa, nie kosztem IE. 

Czytaj: Microsoft oficjalnie żegna Internet Explorera 6

Tak czy owak nastąpiło coś, co kilka lat temu było nie do pomyślenia. Internet Explorer, dawniej niepodzielnie panujący w sieci, jest trzecią przeglądarką na rynku. Wyprzedzają go aż dwie przeglądarki "alternatywne". Ten przewrót dokonał się o wiele szybciej, niż kiedyś można było sądzić. Jeszcze jedna ważna alternatywa to Opera. W Polsce wciąż ma ona ponad 8% rynku.

Ciekawie ten fakt skomentował znany bloger, Paweł Wimmer:

- Nie umiem powiedzieć, jak sytuacja odbije się na jakości Sieci, natomiast da się dość łatwo uzasadnić wybory internautów - powszechność usług Google skłania do wybierania "natywnej" przeglądarki, która najlepiej je obsługuje (to m. in. powód tracenia dystansu przez Operę, która ze swojej i nie ze swojej winy gorzej obsługuje aplikacje Google), a poza tym istotne znaczenie ma wszechobecna reklama Google i towarzyszące jej word of mouth. Chrome ma oczywiście szanse wyjścia na prowadzenie, ale prorokowanie terminu jest ryzykowne, gdyż może zajść taka sytuacja, gdy Google przestanie wspierać Firefoksa, a wtedy jego degradacja nastąpi szybciej. Natomiast ekstrapolacja obecnego trendu w Ranking.pl wskazuje na okres paru lat

To wszytko czyni polski rynek bardzo wyjątkowym. W statystykach globalnych wciąż bowiem króluje IE - Stat Counter daje przeglądarce Microsoftu 37,45% udziałów w rynku. Na drugim miejscu jest Google Chrome (28,4%), dalej Firefox (24,78%). Globalne trendy wskazują na bardzo dynamiczny wzrost Google Chrome kosztem zarówno Firefoksa, jak i Internet Explorera. Rośnie również Safari, co zapewne ma związek z popularnością produktów Apple. Opera wciąż znajduje się poniżej granicy 2% globalnego rynku i nie może się przez nią przebić. 

Inny obraz rynku przedstawiają statystyki Net Applications - 53% dla IE, 21% dla Firefoksa i 19% dla Chrome.

Statystyki Net Applications uwzględniają popularność przeglądarek mobilnych. Tutaj istotnym graczem staje się Opera, której Opera Mini ma 19,6% udziałów w rynku. Pierwsza jest jednak przeglądarka Safari, która zdobyła ponad połowę rynku (54%).

Czytaj: Firefox nie jest zagrożeniem dla Chrome?


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. DALL-E




fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E