Gmino, czekaj na telefon z MSW. Spytają o przygotowanie do wdrożenia Systemu Rejestrów Państwowych.

04-02-2015, 10:21

2748 - tyle gmin jest w Polsce i tyle rozmów telefonicznych odbędą pracownicy Centralnego Ośrodka Informatyki. Na miesiąc przed startem Systemu Rejestrów Państwowych każda gmina w Polsce zostanie odpytana, czy przygotowała się do zmian.

Zintegrowany System Rejestrów Państwowych (zwany też programem pl.ID) ma umożliwić dwie rzeczy: załatwianie prostych spraw urzędowych w dowolnej gminie oraz (części z nich) online. Chodzi m.in. o wydanie dowodu osobistego czy sprawy związane z aktami stanu cywilnego (np. uzyskane odpisu). Online będzie można m.in. wymeldować się, złożyć wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego lub o wydanie dowodu, a także sprawdzić, jak postępują sprawy. Dzięki integracji rejestrów procedury powinny być dużo łatwiejsze - zamiast dostarczać góry dokumentów wystarczające będzie podanie numeru PESEL.

Urząd gminy jest pusty - interesanci załatwiają sprawę przez System Rejestrów Państwowych

Fot. zhu difeng/Shutterstock

Wdrożenie Systemu przewidziane jest na 1 marca tego roku. Od 3 lutego pracownicy Centralnego Ośrodka Informatyki zaczęli wywiady telefonicznie ze wszystkimi Lokalnymi Administratorami Systemu - czyli z każdą gminą. Padnie 11 pytań (dostępnych tutaj). MSW podaje też, że wszystkie gminy otrzymały pytania wcześniej, by móc się przygotować. Podczas rozmowy gminy nieprzygotowane będą mogły się dowiedzieć, co zrobić, by jednak zdążyć na 1 marca.

Będziemy informować o wynikach wywiadów oraz wnioskach, jakie wyciągnie z nich Ministerstwo.


Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
  
znajdź w serwisie

RSS  

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy