...konkurencja bowiem nie śpi. Najpoważniejszym rywalem jest Google ze swoim Androidem. Ale swoje do powiedzenia może mieć także Research In Motion z nowym systemem operacyjnym QNX.
Apple dokonał z iPadem tego, czego dokonał wcześniej ze swoim iPhone'em na rynku smartfonów - na nowo wymyślił tablet. Tak uważają analitycy Gartnera przewidujący, że tablet Apple'a utrzyma jeszcze przez kilka lat dominację rynkową. Rośnie mu jednak poważna konkurencja w postaci urządzeń bazujących na systemie operacyjnym Android firmy Google.
O ile w zeszłym roku nabywców znalazło 17,61 mln tabletów, o tyle już w tym roku liczba ta ma urosnąć do 69,78 mln, by w 2015 osiągnąć 294,09 mln. W zeszłym roku iPad odpowiadał za 83,9 proc. sprzedaży (14,77 mln tabletów), tablety z Androidem stanowiły kolejne 14,2 proc. Mimo dynamicznego wzrostu, jaki Gartner przewiduje dla rynku, nie wszystkie firmy w równym stopniu skorzystają.
Sprzedaż Apple'a wzrośnie - co prawda - do 47,96 mln tabletów, jednak nie pozwoli to utrzymać zeszłorocznego udziału w rynku. Ma on spaść do 68,7 proc. Zyska Android - przy sprzedaży w wysokości 13,90 mln urządzeń udział tego systemu operacyjnego wzrośnie do 19,9 proc. Pojawią się dwaj nowi gracze. Po pierwsze QNX od Research In Motion - już w pierwszym roku sprzedaż ma osiągnąć poziom 3,90 mln tabletów, czyli 5,6 proc. Drugim jest webOS, kupiony razem z firmą Palm przez Helwetta-Packarda w zeszłym roku. Sprzedaż 2,80 mln tabletów pozwoli na zdobycie 4,0 proc. rynku.
Jednak to produkt Kanadyjczyków, oprócz Androida, ma być największym zwycięzcą walki na rynku tabletów. W przyszłym roku jego udział ma wzrosnąć do 6,6 proc. (7,13 mln tabletów), by w 2015 roku osiągnąć 10,0 proc. (29,50 mln). Android ma w tym czasie zwiększyć sprzedaż z 13,90 do 113,46 mln, a udział w rynku do 38,6 proc. Udział Apple'a spadnie do 47,1 proc. w roku 2015. Trzeba jednak mieć w pamięci fakt, że system operacyjny Android dostępny jest i będzie na urządzeniach wielu firm, podczas gdy iOS jedynie w iPadzie.
Zwraca się jednak uwagę, że RIM będzie musiała włożyć mnóstwo wysiłku, by jej produkt stał się realną alternatywą dla iPada oraz tabletów Androidem. Gartner jest zdania, że produktem RIM zainteresowane będą przede wszystkim firmy, głównie te, które już teraz korzystają z jej produktów lub mające wysokie wymagania w zakresie bezpieczeństwa.
Gartner zauważa jednak, że producenci sprzętu popełniają ten sam błąd, jaki popełniony został w odpowiedzi na pojawienie się iPhone'a - kwestie systemu operacyjnego i całego ekosystemu zepchnięto na drugi plan. A to właśnie iOS oraz ogromny wybór aplikacji zadecydowały o ogromnym sukcesie rynkowym smartfona Apple'a. W przypadku tabletów może być podobnie.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|