Jej ustanowienie jest konieczne, by firma utrzymała koszty pod kontrolą, a poufne informacje nie dostały się w niepowołane ręce. Wymagać to jednak będzie odpowiedzenia na wiele pytań.
reklama
Od 10 do 35 procent kosztów do 2015 roku mogą zaoszczędzić firmy dzięki wprowadzeniu odpowiednich zasad korzystania z usług bezprzewodowych - tak przynajmniej uważa firma badawcza Gartner. Jej zdaniem do 2014 roku 80 procent z listy Fortune 1000 korzystać będzie z tego typu usług w sposób zorganizowany, z odpowiednimi procedurami obowiązującymi wszystkich pracowników i wszystkie działy.
Dzisiaj korzystanie z usług bezprzewodowych ma charakter rozproszony i niezorganizowany, co wynika przede wszystkim z faktu, że technologia ta została wprowadzona do firm niejako "tylnymi drzwiami", przez samych pracowników bądź pojedyncze działy w firmach. Ponieważ technologia ta jest niezwykle wygodna i oszczędna, coraz więcej firm inwestuje środki finansowe w jej rozwój. Aby jednak koszty utrzymania odpowiedniej infrastruktury nie wymknęły się spod kontroli (o co w korporacjach nietrudno), konieczne jest ustanowienie odpowiednich mechanizmów i procedur korzystania z urządzeń.
Tworząc politykę regulującą korzystanie z urządzeń bezprzewodowych, firmy powinny wziąć pod uwagę wiele zagadnień. Niezwykle ważne jest określenie, którzy pracownicy i które działy są uprawnione do posiadania chociażby smartfonów. Nie powinno się bowiem dopuścić do sytuacji, w której na telefonach prywatnych przechowywane są ważne informacje. Jest to istotne zwłaszcza w kontekście opuszczenia przez pracownika firmy.
Konieczne jest także sprecyzowanie, w jakim zakresie można korzystać z udostępnianych urządzeń - czy można wykonywać prywatne rozmowy, a ze służbowego laptopa wysyłać prywatne maile? Na te i wiele innych pytań trzeba odpowiedzieć, zanim pracownik otrzyma dane urządzenie do ręki. Związane z tym jest także rozliczanie telefonów - faktury powinni otrzymywać pracownicy czy też bezpośrednio firma?
Działy zajmujące się bezpieczeństwem w firmach powinny zadbać o to, by informacje zapisane na smartfonach nie dostały się w niepowołane ręce - wskazane jest uruchamianie urządzeń hasłem oraz szyfrowanie zawartych na nich informacji. Nie powinno się także zapominać o zapewnieniu wsparcia technicznego dla użytkowników, zarówno na poziomie krajowym, jak i międzynarodowym.
Podjęcie tych kroków odpowiednio wcześnie może uchronić organizację przed niepohamowanym wzrostem kosztów usług, a także zwiększyć bezpieczeństwo krążących między pracownikami informacji. W dzisiejszym świecie wydaje się być to kluczowe dla zapewnienia przewagi konkurencyjnej.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*