Dwie azjatyckie firmy z branży IT rozmawiają o ewentualnym połączeniu ich działów zajmujących się produkcją komputerów osobistych. Miałaby to być odpowiedź na rosnącą na rynku konkurencję.
Lenovo to obecnie numer cztery na światowym rynku komputerów osobistych. Chińska firma szybko powiększa swój udział w rynku, głównie kosztem największych graczy (przede wszystkim Hewletta-Packarda). NEC to z kolei najważniejszy dostawca komputerów w Japonii, w skali globalnej jest jednak poza pierwszą dziesiątką.
Według źródeł, do których dotarła agencja Reuters, wynika, że obie firmy zamierzają połączyć swoje departamenty odpowiedzialne za komputery osobiste, by sprawniej działać na globalnym rynku i efektywniej walczyć z konkurencją.
Zarówno Lenovo, jak i NEC liczą, że dzięki wspólnemu przedsięwzięciu uda im się zdobyć nowe rynki. Ta pierwsza chciałaby powiększyć swój udział w rynku japońskim, z kolei druga wykorzystać ogromny potencjał Chin. Specjaliści uważają, że skupienie się na rynku azjatyckim w sytuacji słabnącego popytu na komputery jest lepsze niż szukanie partnerów na rynkach lokalnych. Utrzymanie sprzedaży na obecnych poziomach może być jednak trudne - rośnie bowiem znaczenie smartfonów, a także tabletów. Boom na rynku tych ostatnich mógłby skutecznie ograniczyć popyt na komputery.
Wykupienie części komputerowej japońskiego przedsiębiorstwa raczej nie wchodzi w grę, przynajmniej na razie. Głównie ze względów politycznych - Japonia bowiem z uwagą, ale także pewnym niepokojem, obserwuje dynamiczny rozwój Państwa Środka.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*