Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Firmy nie chcą rezygnować z telefonii stacjonarnej

28-12-2011, 13:30

Zdecydowana większość (92,7%) badanych firm, która posiada telefon stacjonarny, nie zastanawia się nad rezygnacją z usług telefonii stacjonarnej, ponieważ ich posiadanie jest dla nich ważne - wynika z badania "Rynek telekomunikacyjny w Polsce w 2011 roku" przeprowadzonego na zlecenie UKE.

Wyniki badania wskazują, że dwie piąte badanych firm (39,7%) użytkuje zarówno telefony stacjonarne, jak i komórkowe. Wyłącznie z telefonów komórkowych korzysta 45,7% badanych przedsiębiorstw. Zdecydowanie mniejszy odsetek firm korzysta wyłącznie z telefonów stacjonarnych (14,6%).

Telefonia stacjonarna

Operatorem telefonii stacjonarnej, z usług którego przede wszystkim korzystają firmy, jest Telekomunikacja Polska - wymieniana przez prawie cztery piąte (79,6%) badanych. Z operatorów alternatywnych istotny udział w rynku odnotowuje Netia. Z jej usług korzysta 12,8% badanych podmiotów. Dialog uzyskał udział na poziomie 4,6%. Poziom zadowolenia z operatorów stacjonarnych, z których korzystają firmy (głównie TP) jest wysoki. Ogólna ocena zadowolenia z usług osiąga wartość średnio 4,27 na pięciostopniowej skali.

Średni miesięczny rachunek za korzystanie z telefonów wszystkich badanych operatorów wynosi ok. 253 zł, wartość mediany 150 zł.

Firmy codziennie korzystają z usług telefonii stacjonarnej w zakresie: połączeń lokalnych (76,3%), połączeń międzystrefowych (32,9%) oraz połączeń do sieci komórkowych (31,5%). Znaczna część podmiotów nie korzysta w ogóle z: usług dodanych (68%), połączeń międzynarodowych (53,4%), połączeń na numery bezpłatne (53%).

Telefonia komórkowa

Wśród firm, które korzystają z telefonii komórkowej, najczęściej wymieniani są operatorzy sieci: Orange (korzysta z niego 45,3% badanych firm) oraz T-Mobile (28,8%). Natomiast z usług Plusa korzysta 23%, a z usług Play - tylko 12,5% badanych przedsiębiorców.

W badanych firmach najbardziej popularne jest korzystanie z jednego lub dwóch telefonów komórkowych (od 69,2% do 81,4% w zależności od operatora).

Średni miesięczny rachunek za usługi telefonii komórkowej jest dość zróżnicowany: klienci biznesowi sieci Orange średnio płacą miesięcznie rachunek wynoszący 285 zł, klienci Plusa - 208 zł, klienci T-Mobile - 221 zł, a klienci Play - 136 zł.

Zdecydowana większość firm (nawet do 90%) korzysta z ofert post-paid operatorów komórkowych. Wykorzystanie usługi przedpłaconej jaką jest karta (pre-paid) zgłasza spory odsetek firm - w ten sposób płacą najczęściej klienci biznesowi Play (16,3%). Mix jako formę rozliczeń wybierają najczęściej również klienci Play (7%).

Czytaj też: Telefon stacjonarny wypierany jest przez komórkowy

Poziom satysfakcji z obsługi firm przez operatorów komórkowych jest wysoki. Ogólna ocena zadowolenia z usług czterech głównych operatorów osiąga średnią wartość na pięciostopniowej skali: operator sieci T-Mobile 4,21, Orange 4,24, Plus 4,27 oraz Play 4,33.

O możliwości zmiany operatora przy zachowaniu dotychczasowego numeru telefonu (tzw. przenośność numerów) słyszała zdecydowana większość badanych klientów biznesowych – łącznie 92,8%. W sumie 16,3% firm skorzystało dotychczas z możliwości przeniesienia numeru telefonu.

Dostęp do internetu

W dwóch piątych (40%) badanych klientów instytucjonalnych pracownicy wykorzystują komputery stacjonarne. W prawie jednej trzeciej (30%) przedsiębiorstw pracownicy korzystają z komputerów przenośnych. W 13,9% firm wykorzystywane są jednocześnie komputery stacjonarne i przenośne. Komputery nie są wykorzystywane przez pracowników w 43,2% badanych firm.

Prawie wszystkie (95,6%) firmy posiadające komputery posiadają również dostęp do internetu. W 79% przypadków posiadany internet to stały stacjonarny dostęp, z mobilnego internetu korzysta 30,6% podmiotów.

Zdecydowana większość klientów określiła wysokie zadowolenie z dostawcy usług internetowych. Ogólna ocena zadowolenia z usług w zakresie internetu stacjonarnego osiąga średnią wartość 4,27 na pięciostopniowej skali. W przypadku internetu mobilnego wartość średniej wynosi 4,35.

Badanie zrealizowano w dniach 24 listopada - 2 grudnia 2011 roku na terenie całego kraju na losowej reprezentatywnej próbie firm przez PBS DGA i CBM INDICATOR dla Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Możesz przeczytać też, co o rynku telekomunikacyjnym w 2011 roku sądzą klienci indywidualni.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: UKE



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR