Firefox złamał kolejną psychologiczną barierę
Udział przeglądarki Firefox na polskim rynku stale rośnie i tylko w porównaniu do okresu 6-12 marca zwiększył się o 0,6 proc. Co ciekawe, o tyle samo punktów procentowych spadł udział przeglądarki Internet Explorer - wynika z badania Ranking.pl
reklama
Przeglądarka Firefox po raz pierwszy w historii przekroczyła psychologiczną barierę 30% udziału w rynku przeglądarek wśród polskich użytkowników internetu, osiągając w okresie 13-19 marca 2007 poziom 30,3 proc. Ranking.pl podaje, że odpowiada to 4.778.179 polskich użytkowników tego programu.
Z kolei przeglądarkę Microsoftu, czyli Internet Explorer wykorzystuje już "tylko" 61,8 proc. rodzimych internautów (ponad 9,7 mln osób) - stanowi to spadek o 0,6 proc od poprzedniego tygodnia (6-12 marca 2007). Jak na razie nie pomagają jej w odzyskiwaniu rynku ani wydanie siódmej wersji, ani uruchomienie automatycznej aktualizacji tego programu w systemie Windows.
W przypadku przeglądarki Opera także odnotowano nieznaczny spadek w udziale rynku z 6,8 do 6,7 proc. Mimo to liczba polskich użytkowników tego programu, tak jak i w przypadku wspomnianych wyżej przeglądarek, wzrosła - do 1.062.996.
Jak widać, coraz więcej osób korzystających z komputera przestaje być tylko biernymi odbiorcami dostarczonego im oprogramowania. Świadczy o tym m.in. postępujący spadek udziałów Internet Explorera, który jest domyślną przeglądarką wiodącego systemu operacyjnego w Polsce i na świecie, a zarazem wzrastająca popularność alternatywnych aplikacji. Ten wzrost świadomości użytkowników komputerów o możliwości wyboru powinien mieć z kolei pozytywny wpływ na rozwój konkurencji oraz - co najważniejsze - jakości oprogramowania. Czego Czytelnikom oraz sobie życzymy.