Push Pop Press to firma, która stworzyła nowatorski rodzaj e-książki z interaktywnymi elementami. Wiadomo, że firmę tę przejmie Facebook, ale nie wiadomo po co. Oficjalne informacje na temat przejęcia są skąpe, a przejęta firma zapewnia, że Facebook nie chce być wydawcą e-booków.
Firma Push Pop Press znana jest z wydania tylko jednej e-książki - "Our Choice" autorstwa Ala Gore'a. Trzeba jednak od razu powiedzieć, że nie jest to standardowy e-book, ale raczej "aplikacja do czytania" zoptymalizowana pod kątem urządzeń dotykowych Apple'a. Obok tekstów pojawiają się filmy, zdjęcia z komentarzami głosowymi itd. Użytkownik może zajrzeć do interaktywnych map lub infografik, wygodnie je powiększając. Film poniżej pokazuje, jak to wygląda.
Teraz na stronie Push Pop Press znajduje się informacja o tym, że firma została przejęta przez Facebooka. Fakt ten potwierdził również rzecznik Facebooka w wypowiedzi dla LA Times, ale nie powiedział nic ponad to, co ujawniła przejęta firma, a ujawniła niewiele.
Finansowe szczegóły przejęcia nie są znane. Na stronie Push Pop Press czytamy:
Facebook nie planuje wydawania cyfrowych książek, idee i technologie za Push Pop Press będą zintegrowane z Facebookiem, dając ludziom bogatsze sposoby na dzielenie się swoimi historiami. Sądzimy, że Facebook z milionami ludzi publikujących każdego dnia, stanie się wspaniałym domem dla Push Pop Press.
Wiadomo jeszcze, że książka "Our Choice" będzie nadal dostępna w sprzedaży, ale firma nie będzie udostępniać nowych tytułów książek i wycofuje się z planu budowy własnej platformy wydawniczej. Po prostu Mike Matas i Kimon Tsinteris (założyciele Push Pop Press) zabierają swoje zabawki i idą do Facebooka.
Wygląda to ciekawie, ale obserwatorzy poczynań Facebooka nie mogą się opanować, aby nie spytać: "Tylko tyle? Facebook naprawdę nie stanie się wydawcą?".
Z oficjalnych stanowisk wynika, że to wszystko. Mark Zuckerberg wspominał już zresztą, że nie chce, by jego serwis stał się dostawcą mediów, choć poczynania Facebooka wskazują na coś innego.
Dzięki kilku społecznościowym grom (np. FarmVille) Facebook stał się platformą gier. Jest to również gigant, jeśli chodzi o usługi przechowywania i publikowania zdjęć. Pojawia się coraz więcej plotek na temat muzycznej usługi Facebooka, która ma wykorzystać społecznościowy potencjał tkwiący w polecaniu i wspólnym słuchaniu utworów muzycznych. Czytaniu książek też można przypisać wymiar społecznościowy, choć niewykluczone, że Facebook ma jakiś lepszy pomysł na wykorzystanie przejętej technologii.
Poniżej film ukazujący e-książkę według Push Pop Press:
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|