Facebook buduje mobilne imperium. Umożliwi logowanie się do aplikacji bez udostępniania danych osobowych. Rusza też sieć reklamy mobilnej od Facebooka.
reklama
Ostatnie wyniki finansowe Facebooka pokazały, że społecznościowy gigant jest także potęgą mobilną. Facebook przekroczył miliard użytkowników mobilnych aktywnych miesięcznie. Już 59% jego przychodów reklamowych jest generowanych przez reklamy mobilne.
Na tegorocznej konferencji f8 Facebook zaprezentował kilka nowości, które mogą jeszcze bardziej umocnić jego mobilną pozycję. Są to takie nowinki, które nie są adresowane bezpośrednio do użytkowników, ale do deweloperów innych aplikacji.
Pierwszą z takich nowości jest anonimowe logowanie, czyli możliwość logowania się do innych aplikacji przez Facebooka, ale bez udostępniania swoich danych. W ten sposób użytkownicy otrzymują korzyść wynikającą z logowania przez Facebooka (nie muszą pamiętać haseł), ale jednocześnie nie muszą się obawiać utraty prywatności na rzecz kolejnego podmiotu. Mogą wypróbować aplikację, a dopiero potem zdecydować, czy chcą udostępnić jej swoje dane.
Film poniżej pokazuje, jak takie logowanie ma wyglądać od strony użytkownika. Po prostu trzeba będzie wybrać metodę logowania odpowiednim przyciskiem. Ta funkcja jest obecnie testowana z wybranymi deweloperami.
Facebook przedstawił również nową wersję "tradycyjnego" logowania przez Facebooka. Umożliwia ono wybranie informacji, jakie mają być udostępnione, np. możemy się zgodzić na udostępnienie adresu e-mail, ale nie na udostępnienie daty urodzin.
W praktyce wygląda to tak, że przed zalogowaniem wyświetlana jest informacja o danych, jakie mają być udostępnione. Użytkownik może kliknąć specjalny link, który daje dostęp do listy udostępnianych danych. Jest możliwość edytowania tej listy. Ta funkcja będzie stopniowo udostępniana w ciągu najbliższych miesięcy.
Dodatkiem do nowych funkcji logowania będzie nowy panel pozwalający ludziom na śledzenie, do jakich aplikacji się logowali, anonimowo lub nieanonimowo. To kolejna funkcja, która może zachęcić ludzi do logowania się przez Facebooka. Nowy panel da przynajmniej wrażenie kontrolowania tego wszystkiego.
Facebook ma w zanadrzu również inną nowość, która może zwiększyć zależność dostawców usług mobilnych od giganta. Chodzi o sieć reklamy, która pozwoli wyświetlać reklamy Facebooka w aplikacjach innych firm. Twórcom aplikacji ułatwi to zarabianie na reklamach, a Facebook zwiększy zasięg swojego imperium. Facebook już w styczniu testował tę usługę.
Nowa sieć nosi nazwę Audience Network, co na język polski zostało przetłumaczone jako Sieć grup odbiorców. Nie trzeba szczególnie tłumaczyć, że jest to wyzwanie rzucone m.in. firmie Google. Od dawna mówiono, że Facebook może konkurować z Google AdSense, ale teraz społecznościowy gigant skupia się na obszarze mobilnym, który nie został jeszcze przez Google tak zdominowany jak rynek reklam wyświetlanych na komputerach.
Na koniec proponujemy wam film, w którym Facebook zachęca deweloperów do swojej nowej sieci reklamowej.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|