Na pytanie, czy Facebook w Polsce jest zyskowny, Blake Chandlee - wiceszef tego serwisu - odpowiada, że tak i to bardzo. "Ale proszę nie pytać o liczby, bo i tak ich nie ujawnię" - dodaje.
reklama
DGP: Ilu użytkowników ma dziś w Polsce Facebook? Dane są rozbieżne – od 3 do 8 mln.
Blake Chandlee (BC): By być zaliczonym do grona użytkowników, wystarczy wejść na stronę tylko raz w miesiącu, a dla nas liczą się użytkownicy aktywni, pojawiający się w serwisie regularnie. Takich jest w Polsce blisko 4 mln. Połowa, podobnie jak na świecie, zagląda na Facebooka codziennie.
DGP: Ilu chcecie mieć na koniec tego roku?
BC: Nie podajemy takich prognoz. Mogę tylko powiedzieć, że od lutego do dziś liczba użytkowników w Polsce podwoiła się, a tempo nie zwalnia. Ten rok był przełomowy, bo osiągnęliśmy tzw. punkt przegięcia wzrostu użytkowników – w pewnym momencie przyrost wystrzelił w górę jak rakieta. Taki trend obserwujemy na wszystkich rynkach. W tym roku pojawił się w Polsce.
DGP: Kiedy pokonacie Naszą Klasę?
BC: W ogóle o tym nie myślimy. Polski rynek jest dla nas interesujący z kilku powodów. Tutejszy układ sił jest znacząco inny niż w innych krajach świata, gdzie w czołówce są Google, serwisy Microsoftu, Yahoo! i inne globalne marki. Tymczasem w Polsce na pierwszym miejscu jest Google, ale potem rządzą lokalne portale i oczywiście mocny serwis społecznościowy Nasza Klasa. To pokazuje, jak silne są w Polsce lokalne treści i marki. Teraz do tego grona dołączyliśmy także my. I widzimy jeszcze spory potencjał do wzrostu. W ciągu najbliższych 3–6 miesięcy uruchomimy też w Polsce usługę geolokalizacyjną Facebook Places.
Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w wywiadzie Michała Fury z Blakiem Chandlee - Wiceszef Facebooka zapewnia: Nie zamierzamy walczyć z Naszą Klasą
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|