Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Średnio spędzili oni w maju w sieci 26,8 godzin, oglądając 2752 strony. Polacy w statystykach wypadli całkiem nieźle. Najwięcej Europejczyków odwiedza strony Google'a, Microsoftu oraz Facebooka.

Firma comScore opublikowała dane dotyczące europejskich internautów za maj 2011 roku. Pod uwagę brane były osoby powyżej 15 roku życia z 49 krajów, uwzględnionych w regionie europejskim. Należą do niego m.in. Turcja oraz Rosja. Zliczani byli zarówno użytkownicy łączący się z domu, jak i z pracy. Okazuje się, że w Europie zarejestrowano 366,86 mln unikalnych użytkowników, podczas gdy na całym świecie było ich 1.373,98 mln.

>> Czytaj także: 38 mld USD wydane w sieci w pierwszym kwartale br.

Najwięcej internautów połączyło się z terytorium Niemiec - 49,99 mln. Na drugim miejscu znalazła się Rosja, będąca najludniejszym krajem regionu. Stamtąd pochodziło 48,29 mln użytkowników internetu. Podium zamyka Francja z 42,33 mln internautów. Polska znalazła się w tym zestawieniu na miejscu ósmym - znad Wisły połączyło się z siecią 18,19 mln osób.

Średnio każdy internauta spędził w sieci 23,9 godzin w skali globalnej oraz 26,8 godzin w Europie. Najwięcej czasu w sieci przebywają mieszkańcy Holandii - 35,2 godzin miesięcznie, Zjednoczonego Królestwa - 33,9 godzin oraz Turcji - 31,8 godzin. Polska plasuje się niewiele powyżej średniej europejskiej - 26,9 godzin. Wśród 18 krajów, dla których comScore prowadzi dokładne statystyki, najmniej w internecie spędzili Austriacy (14,1 godzin) oraz Włosi (18,3 godzin).

Znajduje to naturalnie odzwierciedlenie w liczbie odwiedzonych stron internetowych - w tych dwóch ostatnich krajach była ona najniższa i wyniosła odpowiednio 1485 oraz 1762. Średnia dla całego świata to 2161 stron, a europejska - 2752. Najwięcej stron odwiedzili w maju Holendrzy (3467), zaraz za nimi byli Turcy (3448) oraz Brytyjczycy (3079). Polacy uplasowali się na miejscu czwartym z wynikiem 3061 stron miesięcznie.

>> Czytaj także: Nasza-Klasa wśród czołowych internetowych podmiotów Europy

Jeśli chodzi o najczęściej odwiedzane strony, to dominuje wciąż Google z wynikiem 333,44 mln unikalnych użytkowników. Na drugim miejscu znalazły się strony Microsoftu (270,86 mln), a na trzecim Facebooka (240,01 mln). Europejczycy lubią także robić zakupy - na szóstym i siódmym miejscu znalazły się odpowiednio eBay oraz Amazon.

Biorąc jednak pod uwagę czas, jaki internauci średnio poświęcają poszczególnym stronom, to tutaj prym wiedzie, z dość duża przewagą, rosyjski serwis społecznościowy ВКонтакте (VKontakte.ru) - 496,7 minut miesięcznie. Na drugim miejscu uplasował się Facebook ze średnią liczbą 326 minut, a tuż za nim rosyjski serwis pocztowy - Mail.ru - z 315,1 minutami.

Bardzo niski średni czas odwiedzin zanotowały strony Mozilla Foundation - zaledwie 7,3 minut przy 78,08 mln unikalnych użytkowników, co daje ósmą pozycję. Jeszcze mniej - bo tylko 4,8 minut - internauci spędzają na stronach Apple'a. Firma z 69,87 mln unikalnych użytkowników zamyka pierwszą dziesiątkę.

W pierwszej trzydziestce nie znalazł się żaden serwis z Polski.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: comScore