Transmisja z PGL Major Kraków 2017 przyciągnęła przed ekrany miliony fanów esportu na całym świecie. Wydarzenie to wypełniło Tauron Arenę w dniach 21-23.07.2017. Polską relację z wydarzenia zapewniła firma Fantasy Expo, a jej głosem był Piotr “Izak” Skowyrski.
reklama
PGL Major Kraków 2017 to turniej najwyższej rangi w świecie Counter-Strike: Global Offensive. Wystąpienie w nim było marzeniem każdego gracza, jednak tylko 80 zawodników otrzymało taką szansę. Jedynie połowa z nich dostała się do fazy playoff, która była rozgrywana na głównej scenie Tauron Areny. Otrzymali oni status legendy, czyli zaproszenie na kolejny turniej rangi Major oraz możliwość walki o coraz większe kwoty z puli nagród wynoszącej aż $1 000 000.
Drużyna Virtus.pro składająca się z polskich zawodników dostała zaproszenie do tego wydarzenia po ostatnim Majorze, w którym zajęli drugie miejsce. Oczekiwania fanów były ogromne, pomimo słabych występów drużyny VP od czasu ostatniego Majora. Virtusi dostali się do fazy playoff, gdzie w pierwszym meczu zrewanżowali się na drużynie North. Kolejny przeciwnik, brazylijska drużyna Immortals, okazała się lepsza. Polska piątka musiała zadowolić się $70 000 nagrody. Turniej wygrała drużyna Gambit Esports, razem z trofeum zawodnicy odebrali $500 000.
Oficjalna polska transmisja z PGL Major Kraków 2017 została przygotowana przez Fantasy Expo. Głównym komentatorem całego wydarzenia nie mógł być nikt inny niż Piotr “Izak” Skowyrski. Jego zadaniem było nie tylko komentowanie wydarzenia, Izak został poproszony o wniesienie trofeum na scenę oraz został wybrany jako przedstawiciel Polski w meczu pokazowym, który odbył się przed samym finałem. Dynamiczny komentarz zapewnili: Olek “Vuzzey” Kłos, Adam “Destru” Gil i Bartłomiej “Tybek” Tybor. Polska transmisja wspierana była przez Play, Sprite, SteelSeries i LVBet.
Relacja wprost spod sceny, na której toczyły się rozgrywki, była prowadzona w trzech językach: Polskim, Angielskim i Chińskim. Fani esportu z Polski obejrzeli w sumie 3 247 211 godzin rozgrywek, a liczba unikalnych widzów przekroczyła 740 tysięcy. Najwyższa liczba widzów zanotowana na streamie w jednym momencie wynosiła 107 000, czyli ponad pięć razy więcej niż może pomieścić krakowska Tauron Arena.
Zaangażowanie społeczności graczy było ogromne w trakcie całego wydarzenia. Relacje z wydarzenia została wyświetlona 1 200 000 razy na portalu YouTube. Specjalnie przygotowana zakładka na stronie EsportNow, patrona medialnego, na której fani mogli zobaczyć między innymi harmonogram rozgrywek, została wyświetlona ponad 400 000 razy. Wykorzystanie Facebooka pozwoliło zwiększyć zasięg informacji o tej imprezie. Posty EsportNow zostały wyświetlone 1 200 000 razy, a komunikaty przygotowane przez Izaka otrzymały 185 000 reakcji od fanów.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|