Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Era, Inteligo i MasterCard testują mobilne płatności

20-05-2010, 14:09

Wymienione rozpoczynają dziś konsumenckie testy płatności mobilnych z użyciem telefonów komórkowych i technologii zbliżeniowej. W trwającym cztery miesiące programie pilotażowym weźmie udział 100 osób będących jednocześnie klientami Inteligo i Ery.

W ramach testu klienci będą mogli dokonywać szybkich płatności zbliżeniowych za pomocą telefonów Samsung Avila GT S5230N, wyposażonych w technologię NFC, we wszystkich punktach handlowo-usługowych akceptujących rozwiązanie PayPass.

Obecnie ten system płatności udostępniają m.in. restauracje McDonald’s, sieć salonów EMPIK, sklepy Żabka, a także kawiarnie Coffee Heaven, saloniki prasowe Kolporter, sklepy komputerowe Sferis, wybrane stadiony Ekstraklasy i stacje paliwowe Shell.

Płatności z wykorzystaniem technologii NFC są bardzo popularne w USA i kilku krajach Europy. Według danych MasterCard za pierwszy kwartał 2010 r. płatności w technologii PayPass mogą być wykonywane w ponad 230 tysiącach punktów akceptacji na całym świecie.

>>> Czytaj: Polacy wciąż nie wiedzą, jak obsługiwać kartę kredytową

Płatność za zakupy do kwoty 50 złotych jest prosta - wystarczy zbliżyć telefon do czytnika, by dzięki technologii NFC transakcja została zakończona. Wyższe kwoty transakcji wymagają potwierdzenia kodem PIN lub podpisem.

Ze względu na cechy płatnicze aplikacja w telefonie działa jak konto debetowe dostępne w Inteligo. Dla potrzeb testu firma Giesecke&Devrient przygotowała specjalne karty SIM, działające w zgodności z technologią NFC, przystosowane do współpracy ze wszystkim terminalami MasterCard PayPass.

Każda osoba zainteresowana nową usługą będzie mogła na bieżąco śledzić i poznawać opinie uczestników testu, a także zamieszczać swoje komentarze w serwisie www.mojeinteligo.pl. Usługa będzie oceniana w otwartej dyskusji. Spostrzeżenia i opinie klientów pomogą określić kierunki rozwoju zintegrowanej bankowości i telekomunikacji.

W ramach pilotażu 21 maja 2010 r. rusza konkurs dla klientów Inteligo, którzy chcieliby wziąć udział w testach. Aby wziąć udział w programie, wystarczy być klientem Inteligo, wypełnić formularz konkursowy i podać propozycję nazwy dla nowej usługi. 20 autorów najciekawszych odpowiedzi weźmie udział w testach. Organizatorzy będą premiować wkład osób testujących w promowanie rozwiązania w sieci oraz wskazywanie ulepszeń. Najaktywniejsi testerzy mają szansę zdobyć m.in. nowoczesny telefon Samsung oraz iPody.

>>> Czytaj: Mobilny portfel potrzebny operatorom?


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *