Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Elektroniczne etykiety cenowe - skuteczny sposób na zdobycie przewagi nad konkurencją?

18-05-2022, 13:35

Elektroniczne cenówki to niewielkie wyświetlacze elektroniczne, które są nowoczesną alternatywą dla tradycyjnych, papierowych etykiet sklepowych. Ich rosnąca popularność dotyczy nie tylko innowacyjnych salonów sprzedaży, ale także mniejszych sklepów, które coraz częściej widzą, że elektroniczne etykiety cenowe to dziś sposób na szybkie zdobycie przewagi nad konkurencją. Papier elektroniczny ma wiele zalet. Które z nich są szczególnie ważne dla branży retail?

Elektroniczne etykiety cenowe

Źródło: https://dasoft.com.pl/

Szybka zmiana cen produktów – oszczędność czasu pracy pracowników

Etykiety elektroniczne, w przeciwieństwie do zwykłych papierowych etykiet, umożliwiają błyskawiczną zmianę cen na raz – i dotyczy to zarówno pojedynczych produktów, jak i całych ich grup. Co to oznacza? Przede wszystkim znaczne usprawnienie pracy personelu sklepu. Przy papierowych cenówkach kilka osób z obsługi musi ręcznie zmieniać cenówki przy produktach, co jest czasochłonne i pracochłonne.

Każda zmiana papierowej etykiety oznacza też konieczność drukowania nowych cenówek, co generuje kolejne koszty. Łatwo też o pomyłkę. Nierzadko zdarzają się również kłopotliwe i niezgodne z przepisami sytuacje, kiedy przy produkcie znajduje się jeszcze stara cena, bo pracownik nie zdążył zmienić jej na nową.

W przypadku elektronicznych etykiet cenowych wystarczy jedno kliknięcie myszką w bazie danych komputera, a cena automatycznie zmienia się na nową. Bez konieczności angażowania sklepowego personelu, druku kolejnych etykiet i wyrzucania do kosza poprzednich, już nieaktualnych. Elektroniczne etykiety sklepowe pozwalają też na zaplanowanie automatycznej zmiany cen w dniu rozpoczęcia promocji czy przeceny.

elektroniczne cenówki

Źródło: https://dasoft.com.pl/

O wiele mniejsze ryzyko wystąpienia błędnej ceny przy produkcie

W wielkopowierzchniowych sklepach, gdzie ceny rotują codziennie, a w asortymencie znajdują się tysiące produktów, częsty jest problem, gdy cena, jaką klient płaci przy kasie różni się od tej, jaka widnieje przy półce sklepowej. Generuje to wiele problemów.

Po pierwsze, przepisy prawa nakładają na sprzedawcę obowiązek dokładnego oznaczania cen i stoją po stronie konsumenta, gdy cena przy kasie różni się od tej na półce. W takiej sytuacji obowiązuje cena widniejąca na sklepowej półce, nawet gdy jest już ona nieaktualna. Oznacza to dodatkowe koszty dla sklepu.

Po drugie, niezgodność cen z paragonu z tymi widocznymi przy produkcie wywołuje wiele niepotrzebnych sytuacji konfliktowych. Klienci czują się oszukani, często nagłaśniają takie sytuacje w social mediach, co dla sklepu przynosi koszty wizerunkowe i finansowe.

Elektroniczne etykiety cenowe zmniejszają ryzyko niezaktualizowanych przy półce cen do minimum. System zmiany cen jest elektroniczny i zdalny. Wystarcza zmiana ceny w bazie danych, a system automatycznie dokonuje korekty w czasie rzeczywistym. Aktualizacja jest błyskawiczna i nie generuje żadnych kosztów. Jest to ważne szczególnie w przypadku produktów, które rotują bardzo często i podlegają wielu przecenom – np. nabiału, owoców czy warzyw. Takie rozwiązanie zdecydowanie ułatwia też planowanie i obsługę promocji np. weekendowych czy wieczornych.

Elektroniczne etykiety cenowe wyglądają efektownie i nowocześnie

Etykiety elektroniczne mają także inne, poza wymiernymi oszczędnościami i wygodą dla personelu, zalety. Ich ogromnym atutem jest nowoczesny i efektowny wygląd. Elektroniczne cenówki pozwalają prezentować ceny w wyjątkowo atrakcyjny sposób.

Nie da się ukryć, że branżą retail rządzą trendy zakupowe. Te zaś mówią jasno – liczy się nowoczesne dotarcie do klienta i przekaz, który będzie w stanie przebić się przez nieodzowne smartfony i natłok kolorów i wzorów. Elektroniczne cenówki przykuwają uwagę i intrygują, sprawdzą się więc doskonale nie tylko jako wyświetlacze cen, ale ekrany informujące o atrakcyjnych promocjach i przecenach.

Elektroniczny papier zamiast tradycyjnych etykiet to także najlepszy sposób, by wyróżnić się na tle konkurencji i zbudować wizerunek salonu jako innowacyjnej, nowoczesnej marki, która idzie z postępem i nie boi się inwestycji w technologicznie zaawansowane rozwiązania.

elektroniczne etykiety sklepowe

Źródło: https://dasoft.com.pl/

Etykiety elektroniczne mogą mieć spersonalizowany wygląd

Kolejną zaletą elektronicznych etykiet sklepowych jest zaawansowana możliwość ich personalizacji. Można dopasować je do identyfikacji wizualnej sklepowej marki, nadać im nowoczesny lub – odwrotnie – tradycyjny czy stylizowany wygląd. Można dobrać kolorystykę, by wspierała wizerunek salonu i pracowała na lepszą rozpoznawalność marki, a co za tym idzie, na wyższe zyski w dłuższej perspektywie.

Czy elektroniczne cenówki mają wady?

Jakie wyzwania może nieść ze sobą decyzja o wprowadzeniu zamiast tradycyjnych etykiet elektronicznych etykiet cenowych? Po pierwsze, oznacza ona jednorazowy koszt, jaki trzeba przeznaczyć na wymianę cenówek na elektroniczne ekrany. Koszt ten jest różny i zależy od szczegółowych wymagań klienta. Jeśli nie potrzebuje on zaawansowanych możliwości, a wystarczą mu proste, acz skuteczne elektroniczne cenówki, cena wdrożenia systemu będzie stosunkowo niska.

Przy wprowadzeniu elektronicznych etykiet sklepowych trzeba też wziąć pod uwagę, że po określonym czasie baterie w urządzeniach będą wymagały wymiany na nowe. Jak długo działają baterie w elektronicznych cenówkach? Średni czas to 5 lat, ale jeśli klient zamówi elektroniczne etykiety premium, czas ich działania wyniesie aż 10 lat.

Elektroniczny papier wymaga też przeszkolenia personelu i nauki obsługi systemu – nie jest on jednak skomplikowany i działa w prosty, intuicyjny sposób. Jak każde urządzenia elektroniczne, cenówki mogą ulec awarii, ale jeśli dostawca systemu jest godny zaufania i doświadczony, zaoferuje też działający całodobowo serwis, który błyskawicznie upora się z każdą awarią. 

etykiety elektroniczne

Źródło: https://dasoft.com.pl/

Etykiety elektroniczne firmy Dasoft - dlaczego warto wybrać właśnie je?

Czołowym dostawcą elektronicznych cenówek jest Dasoft. Atuty firmy to aż 20 lat doświadczenia na rynku oraz profesjonalny, doskonale wykwalifikowany zespół fachowców, który zapewnia obsługę i serwis urządzeń 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę.

Elektroniczne etykiety cenowe firmy Dasoft to niezawodny system od pewnego dostawcy, a także najlepsza gwarancja, że Twój sklep będzie postrzegany jako nowoczesny, a Ty w krótkim czasie wygenerujesz oszczędności, w tym także te najistotniejsze – czyli czasu Twoich pracowników.

Dasoft oferuje elektroniczne etykiety w dwóch wersjach, różniących się ceną i funkcjonalnościami. Etykiety elektroniczne w wersji standard są idealne dla mniejszych sklepów – proste, ale wydajne, z bateriami o żywotności 5 lat. Elektroniczne etykiety cenowe premium to rozwiązanie idealne dla marek premium i salonów stawiających na innowacje i prestiż. Ich atutem jest wyjątkowa żywotność baterii, która wynosi aż 10 lat, nowoczesny design i system bezprzewodowej wymiany plików NFC.

Elektroniczne etykiety cenowe to przyszłość branży retail. Jeśli chcesz szybko i skutecznie zdobyć przewagę nad konkurencją, myślisz o przyszłości swojej firmy w perspektywie długoterminowej, już dziś zastanów się nad zmianą tradycyjnych etykiet cenowych na innowacyjne i dające ogromne możliwości elektroniczne cenówki.

Zdjęcia w treści artykułu pochodzą ze strony https://dasoft.com.pl/





Ostatnie artykuły:

fot. Tavex




fot. ann_zima