Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Ekspansja Google zablokowana w Rosji

24-10-2008, 09:31

Google nie wszędzie ma łatwo. Gigant nie może przejąć rosyjskiej firmy Begun, która dostarcza reklamę kontekstową, gdyż nie zgodziła się na to Rosyjska Federalna Służba Antymonopolowa (FAS).

konto firmowe

reklama


Rosyjska firma zależna od Google - Kokuna Holding – miała zamiar przejąć 100% udziałów firmy ZAO Begun, dostawcy reklamy online. Przedstawiciele Google już w lipcu zapowiadali, że Begun zostanie kupiony za 140 mln USD od Rambler Media, firmy prowadzącej najbardziej popularne portale w Rosji.

Spodziewano się, że transakcja zostanie zakończona w czasie trzeciego kwartału. W międzyczasie Google starało się poprawić jakość swoich usług w Rosji dostrzegając potencjał szybko rosnącego rynku reklamy internetowej w tym kraju.

Wczoraj okazało się, że transakcję zablokowała rosyjska Służba Antymonopolowa (FAS), która wydała lakoniczny komunikat w tej sprawie. Wynika z niego jedynie, że FAS otrzymała od Kokuna Holding wniosek w sprawie nabycia udziałów Begun i został on odrzucony na podstawie przepisów ustawy o ochronie konkurencji. Szerszego uzasadnienia nie ma.

Możliwe, że chodzi jedynie o kwestie formalne i Kokuna Holding musi poprawić swój wniosek. Przedstawiciele Google powiedzieli agencji Associated Press, że są bardzo rozczarowani. Ich prawnicy będą jednak badać decyzję FAS i niebawem podejmą decyzję o dalszych krokach.

Chyba po raz pierwszy Google natrafiło na tak duże problemy ze strony urzędu antymonopolowego. Na zachodzie duże kontrowersje wzbudzało przejęcie firmy DoubleClick, które jednak zostało zrealizowane za zgodą amerykańskiej Komisji Handlu (FTC). Na zakup DoubleClick pozwoliły również Komisja Europejska i Australijska Komisja Konsumentów i Konkurencji.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Źródło: FAS, CNews, AP