Najbardziej utkwiły mi w pamięci pierwsza i ostatnia prelekcja trzeciej edycji e-nnovation w Poznaniu. Poruszająca historia Chrisa Moona to mocny motywacyjny kopniak w tyłek każdego - od szarego pracownika warzywniaka, poprzez przedsiębiorcę, a na na inwestorach kończąc. Publiczność z pewnością wróciła do domu z e-nnovation z zaszytą gdzieś w podświadomości mantrą "Nigdy się nie poddawaj!".
reklama
Dwa dni e-nnovation 2012 przeleciały dość szybko. Kilkanaście prelekcji, sześć paneli dyskusyjnych, zabiegani organizatorzy, konkurs startupów, nieoficjalna i oficjalna impreza oraz około 400 uczestników, każdy zapewne wart bliższego poznania, a w przerwach artystyczne i sportowe występy trochę przywodziły mi na myśl Google Day, organizowany parę lat temu w Polsce. Chaos informacyjny po obejrzanych prelekcjach i panelach dyskusyjnych zdążył się już nieco uporządkować i pozostało kilka krótkich refleksji, bez zagłębiania się w obszerne relacje, które zrobili już inni (linki na końcu artykułu).
Bywają w życiu chwile, gdy wydaje się nam, że śmierć jest najlepszym wyjściem z sytuacji - mówił podczas swojej prelekcji wspomniany wcześniej Chris Moon. Część ludzi ulega tej pokusie, inni się nie poddają. Chris przeżył wiele w swoim życiu, był m.in. porwany przez bojówki Khmer Rouge w Kambodży, a potem w Afryce wskutek wybuchu miny stracił część prawej ręki i nogi. Według lekarzy powinien tego nie przeżyć. Żyje dzięki swojej determinacji i uczy innych, jak się nie poddawać i robić rzeczy, które wydają się niemożliwe.
Historia Chrisa Moona i zasady, jakim hołduje, a także opowieść innej prelegentki - Dee Caffari, która w 2006 roku jako pierwsza kobieta opłynęła żaglówką świat bez przerwy "pod prąd" - najlepiej oddają ukryty za branżową nowomową i studiami przypadków przekaz programu tej konferencji. Sukces w biznesie - zarówno tym offline, co udowadniał w pierwszej prezentacji Sir Terry Leahy, były CEO Tesco, jak i online, o czym mówili pozostali prelegenci i uczestnicy paneli dyskusyjnych, m.in. James Denning (Amazon), Alexander Hunter (Virgin Group), Serhad Bolukcu (Facebook), Jared Goralnick (AwayFind) - polega na dokonywaniu rzeczy uznanych przez innych za niemożliwie, wsłuchiwaniu się w głosy odbiorców, ciągłych poszukiwaniach, dobrej organizacji i nie poddawaniu się w realizacji swoich planów. Nic nowego, a jednak często rzeczywistość sprawia, że zbyt łatwo się o tym zapomina.
Nie ma sensu opisywać szczegółowo wygłoszonych prelekcji i paneli dyskusyjnych. Znajdziecie je w innych serwisach (linki na dole). Większość dotyczyła handlu w internecie, technologii mobilnych, innowacji na rynku e-commerce oraz mediów społecznościowych i sposobów na skuteczne wykorzystanie tych wszystkich elementów w internetowym biznesie. Podczas wystąpień padło kilka ciekawych danych oraz myśli i spostrzeżeń, które błyskawicznie wychwycili użytkownicy Twittera - możecie je znaleźć pod tagiem #ennovation. Wkrótce zapewne pojawią się nagrania na stronie konferencji, więc będzie można je spokojnie obejrzeć i wyciągnąć z nich swoje wnioski.
Jednym ze stałych elementów e-nnovation jest także konkurs dla startupów. W tym roku do pojedynku stanęło 14 projektów, z których do finału dostały się Sheepla.pl oraz Vibetrace. Pierwszy z nich to narzędzie stworzone przez polski zespół, które pozwala w szybki i łatwy sposób podłączyć swój sklep do flot kurierskich i zarządzać online przesyłkami. Ciekawa idea, która może ułatwić życie wielu właścicielom sklepów internetowych. Natomiast pochodzący z Rumunii Vibetrance to startup oferujący zestaw narzędzi dedykowanych sklepom internetowych, które mają pomóc w zwiększaniu sprzedaży - temat wałkowany na różne sposoby przez wielu startupowców od lat. W wyniku głosowania uczestników konferencji główną nagrodę, czyli czek na 10 tys. euro zdobyła Sheepla.pl. Z obejrzanych prezentacji startupów wniosek mam jeden - problem z lekkim, przekonywującym i zrozumiałym przekazem pomysłów nadal istnieje i to nie tylko wśród Polaków.
Na kanale DI na YouTube możecie obejrzeć nagrania z finałowych prezentacji Sheepla.pl oraz Vibetrace.
W kuluarach, jak zwykle, toczyły się ożywione rozmowy, zawieranie nowych i podtrzymywanie starych znajomości biznesowych, czyli tzw. networking, który dla wielu osób jest głównym celem uczestnictwa w tego typu wydarzeniach. Wydaje się, że także i w tym roku była to najmocniejsza strona tej konferencji. Niektórzy wykorzystali nawet okazję, by zaprosić część uczestników na wycieczkę po tajnych podziemiach swojej firmy, które znajdowały się tuż nieopodal (pozdrowienia i podziękowania dla Beyond).
Fotorelacje z wydarzenia znajdziecie na profilu DI na Facebooku
E-nnovation można na pewno polecić jako jedną z najlepiej zorganizowanych konferencji w branży. Wszystko terminowo i poprawnie od strony informacyjnej, praktycznie bez sprzętowych wpadek, z niezłym dostępem do internetu, świetną obsługą medialną. To nie tylko zasługa ogromnego budżetu, jaki przeznacza na tę imprezę Grupa Allegro, główny organizator, ale przede wszystkim firm Proidea i DotPR, które biorą na siebie tę najczarniejszą robotę. Oczywiście można przyczepić się do paru spraw, jak np. nie do końca przemyślana idea kojarzenia uczestników poprzez konferencyjną aplikację mobilną (brakowało mi przy profilach tagów lub opisów związanych z profesją danej osoby), ale idealnie jest zawsze tylko w marzeniach.
Obszerne opisowe relacje poszczególnych prelekcji i paneli dyskusyjnych znajdziecie na Mamstartup i Spidersweb (2)
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Kaspersky Lab pracuje nad własnym systemem operacyjnym. Przeciętny Kowalski go nie kupi