E-booki dla biznesu
Od czego zaczynał Heinz (ten od keczupu) i jak wpadł na swój epokowy pomysł Gillette (ten od żyletek)? Barwne opowieści o tworzeniu firm w trudnych dziewiętnastowiecznych realiach i kluczowej roli założycieli dla ich rozwoju pozwalają zrozumieć mit "amerykańskiego snu" i poznać początki dzisiejszych powszechnie znanych korporacji.
Czym jest kreatywność, czy można ją rozwijać i w jaki sposób? Jakie metody i narzędzia sprawią, że kreatywność stanie się elementem codziennego życia firmy, a nie rzadkim przebłyskiem geniuszu? I wreszcie, jak zrobić z niej użytek biznesowy? Ta książka podaje i odpowiedzi, i szereg praktycznych przykładów.
Nie można dziś prowadzić projektów bez znajomości Scrum - efektywnej metody produktywnej realizacji projektów. Jeff
Sutherland, były pilot myśliwca i dyrektor techniczny jedenastu firm,
który 20 lat temu zapoczątkował Scrum, odsłania tajniki metody,
dzięki której zespoły z nieprzygotowanych do szybkiego i skutecznego
wykonywania pracy zmieniają się w produktywne i wydajne.
Internet rzeczy (Internet of Things, IoT) to jedno ze zjawisk, który współczesny biznes powinien dobrze zrozumieć. Autor porządkuje fakty i mity o IoT i wyjaśnia jego wpływ na życie i biznes. Sporo miejsca poświęcono tematom dronów, bezpieczeństwa gromadzonych przez przedmioty danych oraz zagrożeń, jakie IoT ze sobą niesie.
Rafał Brzoska to postać tyle znana, co kontrowersyjna, ale i jeden z najważniejszych graczy polskiej przedsiębiorczości. Warto poznać jego historię, punkt widzenia, tajemnice sukcesów, receptę na dynamiczny biznes i poglądy ujawnione w rozmowie z Pawłem Oksanowiczem.
Kobiety, które piastują najwyższe stanowiska w firmach, często
przemierzają długa i trudną drogę. 13 ciekawych opowieści o motywacjach,
talentach i misji liderek prowadzących z sukcesem firmy jest
wartościową inspiracją dla osób - i to nie tylko kobiet - zaczynających
drogę biznesową.
Autorzy, którzy zmierzyli się z problematyką e-marketingu, są doświadczonymi praktykami. Dlatego zaproponowane przez nich ujęcie jest kompleksowe i wyjaśnia, jakie zmiany dokonują się w internecie i jak najlepiej wykorzystać te zjawiska we własnych kampaniach marketingowych.
Hanna Fołtyn od wielu lat tłumaczy studentom (głównie Wydziału Zarządzania
Uniwersytetu Warszawskiego, ale nie tylko) zagadnienia biznesowe. W podręczniku adresowanym zarówno do studentów, jak i praktyków, wyjaśnia, jak mogą być skonstruowane organizacje.
Książka - adresowana do przedsiębiorców i początkujących inwestorów - wprowadza w tajniki wiedzy o procesie inwestycyjnym i współpracy z funduszami private equity czy venture capital. Czytelnik znajdzie tu zarówno podstawy teoretyczne, jak i wiedzę niezbędną przedsiębiorcy, a także liczne przykłady i analizę polskiego i europejskiego rynku private equity/venture capital.
Jak podają sami autorzy (wykładowca zarządzania zasobami ludzkimi i prawnik), książka ta to
podręcznik dla osób niezbyt lubiących
stereotypy. Dzięki dwugłosowi specjalistów z różnych dziedzin każdy poruszony temat pokazano w dwóch aspektach: zarządczym i prawnym, co pozwala dobrać sposoby i metody w kierowaniu i stosowaniu prawa do aktualnych warunków.