Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Dwuetapowa autoryzacja logowania do Google'a już w ponad 150 krajach

30-07-2011, 18:35

Google wreszcie umożliwia bezpieczniejsze logowanie większej grupie internautów.

robot sprzątający

reklama


Wyszukiwarkowy gigant już na początku roku zapowiedział, że udostępni możliwość dwuetapowego logowania do swoich usług. Na nowości musieliśmy jednak dość długo czekać.

>>Czytaj także: Google kupiło zestaw patentów IBM

Sonda
Skorzystasz z dwuetapowej autoryzacji?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Google ogłosiło, że dwuetapowa autoryzacja jest już dostępna w 40 językach dla ponad 150 państw. Przypomnijmy, że dzięki temu rozwiązaniu, aby zalogować się do swojego konta, użytkownik będzie musiał obok hasła podać również kod SMS bądź ciąg znaków wygenerowany przez aplikację w telefonie.

Choć rozwiązanie może się wydawać początkowo skomplikowane, warto poświęcić kilka minut na jego konfigurację, która znacząco podniesie poziom bezpieczeństwa naszych informacji przechowywanych w usługach Google'a. Warto też zauważyć, że dodatkowy kod będziemy musieli podawać tylko co jakiś czas bądź podczas korzystania z nowych urządzeń.

Nowość można włączyć w ustawieniach Konta Google, gdzie powinna wyświetlać się nazwa "Korzystanie z weryfikacji dwuetapowej". Zależnie od upodobań możemy poprosić, by Google wysyłało kody weryfikacyjne na nasz numer telefonu bądź skorzystać ze specjalnej aplikacji dla Androida. 

Warto pamiętać, że w przypadku zgubienia telefonu (oraz urządzenia ustawionego jako zapasowe) jedynym kluczem, który umożliwi dostanie się do naszego konta, będzie zestaw kodów awaryjnych. Są one wyświetlane podczas konfiguracji usługi, zatem warto je wydrukować i przechowywać w bezpiecznym miejscu.

>>Czytaj także: Mapy Google dla Androida z funkcją wysyłania zdjęć


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Google