Drony w służbie PKP - sposób na złodziei węgla

25-11-2014, 10:29

Kto szybszy - dron czy złodzieje? PKP Cargo wprowadzać będzie bezzałogowce patrolujące odcinki tras, na których grupy złodziejskie najchętniej szykują pułapki na węgiel.

Czas zwiększonych wydatków zbliża się nieubłaganie.

>> Sprawdź konto z kartą otwartą na dzisiaj <<

0 zł za prowadzenie rachunku, użytkowanie karty debetowej i wypłaty gotówki!


- Kradzieże surowców podczas realizowanych przez nas przewozów to proceder, z którym mierzymy się od wielu lat, a straty ponoszone w ten sposób każdego roku wynoszą nawet kilka milionów złotych – mówi w oficjalnym komunikacie Maciej Borecki, dyrektor Biura Bezpieczeństwa i Audytu w PKP CARGO. Spółka szacuje, że do końca października tego roku straciła 4 mln zł przez 900 kradzieży. Z przewozów zniknęło ponad 8 tys. ton ładunków. A będzie jeszcze gorzej - z początkiem zimy, szczególnie na Śląsku, zawsze jest.

Drony, pomóżcie
PKP Cargo szuka więc sposobów na utrudnianie kradzieży (np. nowe sposoby zamykania węglarek) i oczywiście jej zapobieganie - tu przewoźnik liczy na wsparcie z powietrza, jakie mają dać patrole dronów. Wielowirnikowce mają pomagać w obserwacji najbardziej zagrożonych miejsc, przede wszystkim właśnie na Śląsku. Dron ma przekazywać obrazy ze swoich kamer do (powstałego w tym roku) Zespołu Przeciwdziałania Zagrożeniom, informując zawczasu np. o przeszkodzie na torach. Ich stawianie to częsta metoda wykorzystywana przez złodziei, by zmusić maszynistę do zatrzymania pociągu, po czym po prostu „usypać” węgiel z wagonu.

Dron wykorzystywany przez PKP


Z jakich dronów skorzysta kolej?
Dron będzie obserwował wybrane odcinki tras z wysokości 500 m - ma co prawda zasięg 3 km, ale zgodnie z licencjami Urzędu Lotnictwa Cywilnego musi trzymać się półkilometrowego pułapu.

Przetestowany dron, dostarczony przez TouchGuard, wyposażony jest w kamerę FullHD 50 Mbit. Wraz z kamerą i bateriami urządzenie waży 3 kg. Silniki mają udźwig maksymalny 2,2 kg - podczas testów stosowano dron z sześcioma silnikami (Mikrokopter), ale można zwiększyć ich liczbę do ośmiu. Wpływa to na możliwość wyposażenia drona (np. w kamerę termowizyjną, na podczerwień, z zoomem optycznym) oraz na czas jego przebywania w powietrzu. Loty testowe wynosiły 15 minut. Według dostawcy urządzeń dron można rozbudowywać i w ten sposób dostosowywać do konkretnych potrzeb.

Test drona PKP Cargo

Test drona PKP Cargo

Test drona PKP Cargo

Fot. PKP Cargo



Sprawdź, który bank może zaproponować Ci najtańsze kredyty gotówkowe, najlepsze kredyty hipoteczne, kredyty dla firm, bezpłatne konta osobiste, konta firmowe czy najlepiej oprocentowane lokaty >>
Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
To warto przeczytać








  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS  

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
Jak czytać DI?
RSS
Copyright © 1998-2021 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.