Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Dowód osobisty gotowy do odebrania? Sprawdzisz to na stronie MSW

09-03-2015, 13:56

Osoby czekające na nowy dowód osobisty mogą w internecie sprawdzić, czy dokument jest gotowy do odbioru.

Od 1 marca obowiązuje nowy wzór dowodów osobistych, no i mamy możliwość wyrobienia dowodu w dowolnym urzędzie dzięki Systemowi Rejestrów Państwowych. MSW jeszcze przed wdrożeniem tych zmian ogłaszało, że będzie możliwość sprawdzenia online, czy nowy dowód jest gotowy do odebrania. 

Teraz ta obietnica została zrealizowana. MSW poinformowało, że na stronie www.obywatel.gov.pl, w zakładce „Dowody osobiste”, została uruchomiona e-usługa pozwalająca sprawdzić, czy dokument został już przygotowany przez urzędników. W celu skorzystania z usługi wystarczy wpisać numer zawarty na potwierdzeniu złożenia wniosku. Usługa jest bezpłatna i nie wymaga żadnego logowania. 

Tak to wygląda na stronie MSW:

MSW - sprawdzanie dowodu

Grafika poniżej podpowiada, gdzie znaleźć konieczny do sprawdzenia numer.

Potwierdzenie złożenia wniosku

Obywatel.gov.pl - centrum e-usług MSW

Warto jeszcze krótko wyjaśnić, czym w ogóle jest strona www.obywatel.gov.pl. MSW nazywa ten serwis "kompendium wiedzy o informacjach i e-usługach z zakresu m.in. ewidencji ludności i aktów stanu cywilnego". Zauważycie, że ten serwis zawiera odniesienia do innych e-usług MSW, takich jak „Historia Pojazdu”, „Bezpieczny Autobus” czy „CEPiK 2.0”.

Najwyraźniej MSW postrzega ten serwis jako przyszłe centrum e-usług MSW. Nie jest to zły pomysł, chociaż nieco dezorientujące może być w przyszłości istnienie różnych takich centrów. Mamy przecież Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (ePUAP), która ma udostępniać nam usługi e-administracji. Dodatkowo MSW rozwija serwis obywatel.gov.pl, a Kancelaria Premiera zapowiada stworzenie "Bramy Internatowej".

Nie wiemy jeszcze, w jakim kierunku to wszystko pójdzie, ale wygląda na to, że w przyszłości możemy mieć kilka różnych "internetowych centrów" poświęconych usługom państwa. Przydałoby się jakieś jedno, naprawdę wspólne centrum. Problem w tym, że jednolitość jest potrzebna tylko obywatelowi, a ministerstwom bardziej potrzebna jest możliwość wylansowania własnych osiągnięć. 


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR