Microsoft Surface - dotykowy komputer w kształcie stolika - pojawi się na 12 nowych rynkach, także w Europie. Microsoft ma również zamiar wyjść poza Stany Zjednoczone ze swoimi produktami "chmurowymi" - ogłoszono na targach CeBIT 2009.
Dotykowy komputer Microsoft Surface został zaprezentowany w roku 2007. Jest to urządzenie przypominające stolik, którego blat stanowi jednocześnie duży monitor i powierzchnię roboczą. Przy Surface może pracować jednocześnie kilka osób (urządzenie może obsłużyć nawet 52 punkty dotyku jednocześnie). Komputer może też rozpoznawać inne urządzenia położone na powierzchni roboczej.
Do tej pory Surface dostępny był w USA i Kanadzie. Urządzenie nie znalazło zastosowania w domach, ale może być atrakcyjne dla sklepów i hoteli jako multimedialny punkt informacyjny.
Teraz Surface ma być dostępny także na rynkach regionu EMEA w następujących krajach: Austria, Belgia, Francja, Niemcy, Irlandia, Włochy, Holandia, Katar, Hiszpania, Szwecja, Zjednoczone Emiraty Arabskie i Wielka Brytania.
Choć technologie dotykowe stają się coraz bardziej powszechne, Microsoft wciąż uważa urządzenie Surface za wyjątkowe. Trzeba przyznać, że jak dotąd nikt nie zaoferował komputera dotykowego w takiej formie. Filmy przedstawiające działanie urządzenia można obejrzeć na stronie Surface.com.
Microsoft chwali się obecnie 120 partnerami z 11 krajów, którzy rozwijają aplikacje z myślą o Surface. Do tych firm zaliczają się m.in. EMC Corp., Razorfish, IntuiLab oraz Sariamo.
Ekspansja Surface to nie wszystko. Na 19 nowych rynkach (m.in. w Austrii, Niemczech, Belgii i Francji) pojawi się pakiet webowych usług Business Productivity Online Suite. Organizacje z tych krajów będą mogły wypróbować ten produkt i zakupić go już w kwietniu.
Na nowych rynkach pojawi się też Deskless Worker Suite – pakiet usług do komunikacji i zdalnej współpracy w firmie. Usługa również będzie dostępna od kwietnia za 2,56 EUR miesięcznie.
Przedstawiciele Microsoft Business Division przekonują, że ich klienci mogą zaoszczędzić od 10% do nawet 50% wydatków związanych z IT, korzystając z webowych usług Microsoftu. Po usługi te sięgnął już GlaxoSmithKline, znany producent leków. Zapewnia on, że usługi "w chmurze" pozwoliły na duże oszczędności. Microsoft najwyraźniej ma zamiar wykorzystać atmosferę kryzysu do budowania bazy klientów internetowych usług dla firm.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|